Nuffnang

Monday, January 30, 2023

Putin didakwa hantar 100 penari tiang hiburkan tentera Russia

 

Putin memastikan agar ganjaran untuk tenteranya meningkat. - SPUTNIK/AFP/Getty


MOSCOW – Presiden Russia, Vladimir Putin didakwa mengarahkan penghantaran penari-penari di barisan hadapan untuk meningkatkan semangat tenteranya sebelum serangan seterusnya pada musim bunga tahun ini, lapor akhbar Daily Star semalam.

Tindakan itu dibuat ketika Kremlin mengumumkan pemberian pingat kepada semua askar Russia yang dikerahkan dalam operasi ketenteraan khas.

Komander-komander kanan diarahkan untuk menganjurkan acara hiburan itu ketika tentera Putin bakal menghampiri ulang tahun pertama pencerobohan di Ukraine.

Ads by Kiosked

Lebih 100 gadis akan dibawa menaiki beberapa helikopter untuk satu siri ‘pertunjukan konsert’ di pangkalan bekalan di seluruh Donbas di mana tentera diberi rehat lima hari dan menjalani pemulihan.

Peti-peti bir dan sosej Russia akan dihantar kepada tentera dan perarakan istiadat dijangka berlangsung pada 24 Februari depan untuk menandakan permulaan serangan Russia.

Berita mengenai penghantaran penari itu didedahkan di media sosial oleh seorang pegawai Russia yang mengumumkan bahawa pasukan tentera akan mendapat kejutan istimewa.

“Wira kami akan dihiburkan dengan pesta istimewa oleh penari tiang, bir dan makanan sebagai tanda terima kasih atas perkhidmatan mereka.

“Acara itu diadakan sebagai sebahagian daripada tempoh rehat askar dan bertujuan untuk meningkatkan semangat tentera yang telah berjuang di barisan hadapan,” demikian menurut hantaran pegawai itu.

Tentera Rusia diberi tempoh ‘Rehat dan Rawat’ di lapangan dan jarang dihantar pulang kerana dikhuatiri tidak akan kembali ke pangkalan. – Agensi

No comments:

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung