Nuffnang

Wednesday, February 24, 2010

Campur Arak Untuk Sedapkan Masakan

Contoh Kopi Je...
Salam buat semua

KOSMO 24/2/2010
Campur arak untuk sedapkan masakan
KUALA LUMPUR – Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) mendedahkan bahawa ada sebilangan kopi- tiam di negara ini menggunakan arak dalam hidangan di premis mereka.
Penolong Pengarah Cawangan Pemantauan dan Penguatkuasaan Bahagian Hab Halal Jakim, Amri Abdullah berkata, selain mencampurkan arak dalam masakan, ada juga kopitiam yang menjual arak kepada pelanggan.
“Ada pengusaha yang guna arak atau wain dalam masakan untuk tambahan rasa, ada juga yang menjual arak di premis, sedangkan masing-masing meletakkan logo halal.
“Inilah yang berlaku apabila ada pihak lain yang keluarkan sijil dan logo halal selain Jakim, pasti ada yang tak kena dalam operasi mereka tanpa kita sedar,” katanya kepada Kosmo! semalam.


Mas Aji Tak pernah masuk pun kedai Kopi-tiam , Cuma masuk ke kedai mamak nasi kandar je… InsyAllah kita cari yang halal. Berhati hati dalam memilih kedai untuk makan dan minum,
sebab yang halal itu jelas yang haram itu pun jelas. Dulu Mas Aji pernah kerja kat Hotel di Penang , memang benar terdapat segelintir tukang masak masukan sedikit arak ke dalam masakan mereka , alasanya untuk menyedapkan makanan...masa tu Mas Aji jahil lagi...maafkan Mas Aji ye....

sila layari Apa Khabar Orang Kampung_Mas Aji_ http://www.kachipemas.blogspot.com/

No comments:

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung