Nuffnang

Monday, March 22, 2010

Hobi Kereta Mewah Orang Malaysia

Porsche






Lamborghini



Ferrari
Di Malaysia pemilik kereta mewah daripada sultan, menteri Kabinet, ahli perniagaan hinggalah selebriti sentiasa mendapat perhatian. Jenama jenama seperti Mercedes, Rolls-Royce, Bently dan Maybach juga sering dikaitkan dengan golongan ini.
Encik mokhtar Ahmad, 37 , yang juga Pengarah Urusan Mutiara Motors Group , seorang pemilik kereta mewah dari Johor Baharu, mempunyai 12 buah kereta mewah yang dikongsi bersama bapanya Datuk Ahmad Kemin. Antaraanya, dua Buah Kereta Ferrari, sebuah Lamborgini Sebuah Porsche dan Hammer. Nilai keseluruhan kereta mewahnya ialah bernilai RM 10 juta.
Menurut beliau Malaysia merupakan sebuah Negara yang memiliki bilangan Ferrari yang terbanyak di dunia. Malah beliau telah berjaya menjual sebanyak 6 unit Ferrari dalam masa setahun oleh syarikatnya.
Di sebalik prestij kereta mewah , Encik Mokhtar mengingatkan pemilik kereta mewah agar sedar akan kelemahan kereta mereka bagi memastikan ia kekal dalam kondisi sebenar. MIsalnya , kereta Ferrari tidak boleh dipandu laju ketika hujan. Banyak kecelakaan yang berlaku disebabkan hal ini. Ia kerana jenteranyan beroperasi secara rearwheel. Lagipun sesebuah kereta itu dicipta oleh pengeluar yang berasaskan cuaca di Negara pengeluar. Jadi pemilik di Negara ini perlu bijak menyesuaikan penggunaannya.
Beliau yang asanya bekerja dengan bapanya dengan berbekalkan sijil SPM ini hanya diberikan gaji RM 150 sewaktu mula bekerja bersama bapanya. Menurut beliau diantara selebriti negara kita yang telah membeli kereta melaluinya ialah :

Pengacara AC Mizal Zaini Nama Kereta : Bently Fliying ,Spur, Porsche Carrera, BMW
Artis Norman KRU Ferrari
Artis Anuar Zain Porsche
Pengacara Aznil Nawawi Porsche
Yusry KRU Lamborghini

Sumber Jurnal, KOSMO

Nota : “ Bekekerjalah kamu seolah olah kamu akan hidup selama-selamanya, dan beribadahlah seolah olah kamu akan mati esuk hari “ Mafhum Hadis……..

sila layari http://www.kachipemas.blogspot.com/

3 comments:

mama affan said...

kalau mampu apa salahnya..hehe..

mas aji said...

ya kalau mampu ngak apa...kalau ada lebih bagi kat org yg memerlukan

aima said...

kete mahal pun ada kelemahannya...ikhs wat rugi jo

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung