Nuffnang

Wednesday, December 29, 2010

Siapakah Idola Anda........Artis........Pergh...Kacau


Gambar Ulamak Seluruh Dunia Yang Telah Memberi tunjuk Ajar Kepada Umat Islam

Amaran ini pandangan peribadi je

salam buat semua...hari ini aku ingin memaparkan mengenai idola idola aku..atau dalam Istilah kontemporari yang sebenar ialah... menghormati Cendiakwan yang berilmu , kerana mereka dapat memberi tunjuk ajar, serta menergur akan kesilapan kita , malah mereka membawa kita ke arah jalan yang benar yang dituntut oleh Islam..sebagai contoh ini adalah Cendiakwan yang aku sanjungi... gambar di atas..

Bagi penulis perkataan Idola tak sesuai kerana ia ada maksud yang lain contohnya...

Idol = patung dewa , arca :pujaan
Idolater = pendewaan
Idolisation = pendewaan
Idolise = mendewakan
Idolize = memuja . menyanjung tinggi

sesetengah dari kita ..idola mereka ialah ..artis..perg tak guna cakap..malas nak tampal gambar mereka kat sini..buat ape..semak je...bagi akulah kalau kita ambil ulamak sebagai ..rujukan dan ikutan kita..insya ' aLlah kita akan mendapat petunjuk dan manfaat darinya..kalau kita ikut artis, .lu fikirlah sendiri..

18 comments:

Penulis Rindu said...

ini Ulamak Abu Luqman..org lain tak tau la..

Unknown said...

ulamak dipinggirkan~~~masih ramai yg mengenali ulamak n lebih kenal artis kan,,nk salah sapa pun xtau la.......

rafina mimi abdullah said...

idola saya dah tentulah org sama negeri dgn saya hehe..sape dia??ada tu ha kat gambar di atas..yg lain2 tu saya x kenal sgt la..soriiii..

HaN WarreN said...

idola saya adalah mak ayah saya..

Penulis Rindu said...

makasih

Nasique

Rafina

Hantw0 :

cintatehO said...

idola sy Rasul kita...Allah tinggalkn 2 perkara utk kita tidak sesat slagi kita berpegang iaitu Al-Quran dan sunah rasulNya...

Abu Luqman said...

makasih cintateo..

satu jawapan yang baik

Faten Rosli said...

fatin xjd kan artis sbg idola..

~~su manje~~~ said...

kedua orang tua saya la...idola saya

sud@is said...

ulamak adalh penyambung pesanan Rasullullah....

Abu Luqman said...

terima ksih

Misz Fatin

Sue manje... betul tu

Sudais : betul tu sahabat

ctpayong said...

salam
terima kasih atas info
so kata ganti idola apa ye?

Mulan said...

idola yg bawa kita berjaya dunia & akhirat kan.. mak ayah pon termasuk jgk..

Abu Luqman said...

terima kasih
ct payong. makasih ye

Mualan..betul tu

deCrewz said...

Umat akhir zaman... Susah nak bezakan yg mna baik, yg mana buruk..

Bukan Pesimis said...

artis atau ulamak??
dilema remaja..

Abu Luqman said...

terima kasih

de crew : Ualamak la..dapat memberi petunjuk kepada kita

Syafiqah : remaja kena berfikiran terbuka

ASSOYFINGER67 said...

salam...salah satu idolaku adalah abahku sendiri kerana beliau amat menitikberatkan syarie....dan ilmu fikhnya juga di segani...amalannya..aku tak terikut sampai sekarang (arwah)..lain2..aku suka ismail kamus dan beberapa ulama yg namanya aku lupa tapi memang mereka hebat bagiku...:)

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung