Nuffnang

Sunday, April 21, 2013

PAS dan PKR Bakal hilang 2 Kerusi Penting.[ Up Date ] .Di Pulau Pinang [ analisa politk ] kalau TIDAK di BUAT sesuatu..!!!



PAS, PKR bertembung di Labuan dan Sg Acheh
PKR dan PAS akan berentap antara satu sama lain dalam perebutan kerusi Parlimen Labuan dan DUN Sungai Acheh.




Ustaz Yusni MAt Piah [ Ketua Pemuda PAS P Pinang ]



Cikgu Bard


Di Labuan, PKR mencalonkan Ibrahim Menudin manakala PAS meletakkan Hadnan Mohamad.

Mereka akan berdepan dengan pendatang baru Rosman Isli dari Umno. Pada 2008, kerusi itu dimenangi oleh Yusof Mahal dari Umno dengan majoriti yang besar.

Star Online melaporkan Ibrahim sebagai berkata tiada kompromi dan mereka akan berentap antara satu sama lain. 

Katanya, mereka tidak boleh menarik diri kerana sudah memfailkan kertas pencalonan dan jika berbuat demikian, akan hilang wang deposit.

Ibrahim, merupakan salah seorang rekrut baru PKR dengan latar belakang korporat, yang juga bertanding kerusi DUN Bongowan di bawah Parlimen Kimanis.

Di Pulau Pinang, PKR dan PAS akan bertembung di Sungai Acheh.

PKR meletakkan Badrul Hisham Shaharin yang lebih dikenali sebagai ChuguBard manakala PAS meletakkan Mohd Yusni Mat Piah.

Kerusi itu disandang oleh Mahmud Zakaria dari Umno, yang menang pada 2008 dengan majoriti nipis 250 undi

Ulasan : Parlimen Nibong Tebal  dulunnya di sandang oleh PKR sebelum Penyandang lompat parti...apa bila Sungai Acheh meletakan 2 calun iaitu PAS dan PKR maka..pertembungan 2 ahli parti  yang bercakaran akan berlaku..maka ianya memudahkan BN menguasainya semula , apabila ahli PAS boikot calun PKR..yang ketegaq [ keras kepala ] mengikut laporan sahabat yang tinggal di sana sudah lemah semangat  walaupun semalam TPP PAS sudah berbincang semalam..masih macam ni juga..habis cerita bro...ini semua salah Anwar.orang bawah dah bagi tahu ..kalau tak percaya tunggu 5 hb.


Terkini ...Pertindihan calon, PAS mesyuarat Isnin ini

Harakahdaily,20 Apr 2013
KUALA LUMPUR: Jawatankuasa Harian PAS Pusat akan mengadakan mesyuarat khas pada Isnin ini bagi  membuat keputusan berikutan pertindihan calon PAS dan PKR di beberapa kerusi selepas tamat tempoh penamaan calon hari ini.

Perkara itu dimaklumkan Penolong Setiausaha Agung PAS Ahmad Sabki Yusof dalam satu kenyataan petang ini.

Antara kerusi yang berlaku pertembungantersebut adalah Parlimen Labuan, DUN Sungai Aceh, DUN Kota Damansara, DUN Bukit Besi, DUN Kota Putera, DUN Seberang Takir dan DUN Panti.

"Sehubungan dengan itu, semua ahli dan penyokong PAS dan Pakatan Rakyat diminta bersabar sehingga keputusan dicapai oleh pucuk pimpinan tertinggi PAS Isnin ini," katanya

SUNGAI ACHEH, PULAU PINANGBadrul Hisham Shaharin (PKR)
Mohd Yusni Mat Piah (PAS)
Datuk Mahmud Zakaria (BN)

KOTA DAMANSARA, SELANGORRidzuan Ismail (PAS) 
Mohd Nasir Hashim (PKR) 
Halimaton Saadiah Bohan (BN)
Halmi Omar (Bebas)
Edros Abdullah (Bebas) 
Suppiah Anandan (Bebas)

LABUAN, WILAYAH PERSEKUTUANRosman Isli (BN)
Tan Sri Ibrahim Menudin (PKR)
Hadnan Mohamad (PAS)

PANTI, JOHORAzlisham Azahar (PAS)  
Datuk Baderi Dasuki (BN)
Mohd Annuar Mohd Salleh (PKR)  

SEBERANG TAKIR, TERENGGANUDatuk Ahmad Razif Abd Rahman (BN)
Zakaria Dagang (PAS)
Ahmad Nazri Mohd Yusof (PKR)

KOTA PUTERA, TERENGGANUMohd Mahdi Musa (BN)
Adam Mat Said (PAS)
Mohamed Abdul Ghani Ibrahim (PKR)

BUKIT BESI, TERENGGANURoslan Ismail (PAS)
Roslee Daud (BN)
Mohd Shamsul Mat Amin (PKR)

.Klik SINI untuk Berita Menarik DI FB  Orang Kampung  

40 comments:

Anonymous said...

PUKI MAK LA LU ORANG. BELUM BERKUASA DI PUTRAJAYA DAH BEREBUT KUASA. PI MAMPUS LA PR. KEPERCAYAAN AKU HILANG .. SEDIH SANGAT.

Anonymous said...

kami anak muda pulau pinang sokong cekgu Bard

Unknown said...

jom ahli2 PAS n PKR di mana2 terdapat pertandingan 3 penjuru BN vs PAS vs PKR,

kita pangkah BN dan kalahkan calun2 PR

bg hilang deposit terus

tak ada ayat dah mcm mana nak maki puak2 yg pentingkan diri sendiri

susah payah gerak kerja selama ni hancur dlm 1 hari angkara puak2 ni

haram jadah sungguh

KASIHCIKGU said...

chegubard bertanding dengan kepimpinan Pakatan Rakyat....Yusni ni atas restu sapa.....

Anonymous said...

Jangan jadi penyokong Umno BN yang otak tak cerdik@bodoh.Penyokong PR yg bijak...Dun Sg.Acheh undi Pas...Parlimen Nibong Tebal undi PKR..so...dua2 dpt.Ttg Chegu Bard...dia pejuang sejati..insyaallah tak lompat parti krn benda ni.Lps ni kalau ada PRK kat mana2 blh letak Chegu Bard.

Anonymous said...

ustaz Yusni bertanding diatas restu pengundi..hancur bn hancur pkr.

bunbinban said...

Gua berharap Chegu Bard tarik diri. Berlapang dada sambil memberi contoh terbaik seorang pejuang. Chegu Bard seorang pejuang tulen. Chegu Bard x perlu berkopiah, beserban dan berjubah 24 jam bagi menunjukkan 'ketokohan' atau 'keimanan'. Ajar mereka erti perjuangan, erti kepimpinan, erti rendah diri. Biarkan mereka dgn keangkuhan dan kepuraan mereka. Mereka dah pun menampilkan 'wajah' sebenar mereka. Gua di belakang sesiapa saje yg ikhlas berjuang dari parti mana sekali pun samada PAS atau PKR maupun DAP. Insyaallah, Chegu Bard akan beroleh kemenangan yg lebeh manis di masa akan dtg dan di sanjung sebagai pejuang tulen yg ikhlas berjuang demi rakyat. Ikhlas. Serahkan kepada Yusni Mat Piah yg seperti di ketahui, 24 jam berjubah, berkopiah or berserban sudah tentu jiwanya bersih dan suci. Bukankah itu lambang ketinggian iman?. Kita berjanji dgn rakyat, kita akan tumbangkan UMNO/BN dan itu amanah yg kita pegang samada sebagai calon atau tidak. Kita berpegang pada janji. Jika kita ingkari janji kita kepada rakyat maka tergolong di golongan mana kah kita?.

Penulis Rindu said...

Kita mahukan ..Keamanan ..U.p Ustaz Yusni mendapat restu Pimpinan PAS Pusat...dah setuju nak serah pada PAS..so jadi PAS bertandinglah..

atok ko said...

ternyata pas n pkr sama2 bangang.
memang nak bagi bola tanggung pada bn.
ingatkan bn je tak berakal, rupanya pas n pkr pun macam sial. belum amende dh berebut. macam orang gila kuasa=bn.!
bengong!

Unknown said...

Selesai secara elok. Ada 3 hari lagi tempoh untuk tarik diri. Masing-masing kena muafakat - http://tunhisyamudin.blogspot.com/2013/04/pas-pkr-ada-masa-3-hari-untuk.html

Anonymous said...

Semua gila kuasa. Seorang beralah la. kita bukan lawan pkr or pas. Kita lawan BN. Jangan jadi bengong and tolol...dah Panas hati ni.

muradawang said...

sy akn blk SG ACHEH..5.5.13 utk undi PAS tp utk PArlimen (Undi Rosak). Menyampah dgn perangai ego, riak PKR yg x bole bertolak ansur dlm pembahagian kerusi. DAP lbh memahami semangat setia kawan.

Anonymous said...

CHEGU BARD PILIHAN ANAK MUDA...YUSNI PUN ADA KELEBIHANNYA..IKUT KEPUTUSAN PIMPINAN ATAS...TERIMA DENGAN HATI TERBUKA...BUKAN KERUSI YANG DIPERJUANGKAN TAPI KEADILAN DAN KEBENARAN...CALUN YANG DENGAN RELA HATI MENARIK DIRI ADALAH CALUN YANG TERBAIK...KALAU TAK DAPAT DIPANGKAH DI KERTAS TETAPI TERPAHAT DI HATI PENYOKONG PR..MUDAH-MUDAHAN PELUANG YANG LEBIH BAIK AKAN DIPEROLRHI..

hingus said...

Che'GuBard & Akhi Yusni,
I'm not fighting your war and I don't know what have you going through. I don't know your political planning but for sure one thing I know.... You and your party send bad message to all of us the Rakyat... Crave to be in Power can lead people to miss the big picture. Years of sacrifice not only by you but us in general.... just imagine if you or your PR 'friend' win, what's next????

Unknown said...

saya adalah penyokong pas..berharap calon pas tarik diri dlm mana mana kerusi yang melibatkan pkr.. kita berjuang untuk menjatuhkan bn..insyaallah kita akan berjaya.. jgn hanya kerna nak isi tembolok sendiri mcm umno.. bila nak menang adaler iblis2 yg kena rasuk ngan iblis ...

Anonymous said...

perlu ke kite memberi komen dgn menggunakan bahasa yg kesat di sini.....hilang akal ke????

Penulis Rindu said...

panas panas panas ..bro kita tunggu hari isnin

Anonymous said...

ni bkn masalah komen kesat ke tak...ni masalah yg sepatutnye mmg xberlaku klu sama2 tak kepala batu...org bawah dok berharap...tibe2 last minit pemimpin kt atas buat keje bangsat....

Anonymous said...

cuba tanya datuk mansor sapa punya angkara.sapa khianat sapa..ceguBad tokoh nasional.hanya layak diletak dipinggiran.

Anonymous said...

APA PUN BAWAK MUAFAKAT, PEMIMPIN ATASAN KENA KIRA BETUL-BETUL. KAWASAN KUAT PAS BAGILAH KAT PAS..ATAU SEBALIKNYA. NAMUN SITUASI SETEMPAT DAN ISU SATU HAL PULAK. LA NI DAH NAK MENANG DAH..JANGAN BEREBUT. KITA TUMBANGKAN UMNO N BN. MALAYSIA AKANLEBIH BERJAYA TANPA UMNO. MELAYU AKAN BERJAYA TANPA UMNO.

Anonymous said...

Sangat. Chegu bard pejuang nasional. Beliau lebih layak untuk kerusi parlimen

Anonymous said...

tunggu Isnin nanti, semua kena berlapang dada dan berbaik sangka.....

pergi mampus la sama pas pis put! said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

gila kuaasa,gila pangkat,semua gila..haram jadah!!!haik!!tui!!

Anonymous said...

Ramai sangat ke ahli pkr dan jentera pkr kt Sg Aceh tu sampai nk rebut kerusi yang sepatutnya diwakili pas. Begitu juga dengan kerusi P.Bagan Serai. Belum berkuasa lagi dah nampak tamak. Ya ALLAH kalahkan mereka yang berjuang bukan kerana mu.

Anonymous said...

Kawasan DUN pun hampa nak letak kat bahu Anwar utk pikul, mcm mana ni. Parlimen OK la...Target kita nak jahanam kan Umno dari terus memerintah dgn gila kuasa dan korup, kita tawan Putrajaya. Ketua negeri PKR dan PAS Penang buat apa sebelum ni tanpa bincang detail seblm masuk penamaan calon....aparaa...kemahuan betul la Saleh Man dan Mansor ni....Penang kita dr Pakatan dah perintah, masalah sapa nak tanding pun pimpinan negeri tak boleh selesaikan ....kamjat betui la...semua nak harap Anwar , Ustaz Hadi, tuan guru nik aziz....

Tak payah la tunggu isnin....hari ahad ni juga selesaikan...saleh man oiii....hang lemah la...sebagai org yang lebih Alim dari dr Mansor tu, hang pi la sembang elok2.....aparaaaa....

Anonymous said...

ada hati nak tawan putra jaya........
lain kalilah bro.....

Anonymous said...

ini benar benar pas ganti umno kahkahkahkahkahkah...............
semua nak sapu sama macam di terengganu

joe ganu said...

Semua brtnang...pimpinan dah bg jaminan isnin ini akn dpt jawapan....kg mau d ingat.. .ini juga art of war...ada hikmahnya....percayalah.....matlamat kita humbankan bn....

Unknown said...

pendapat aku pulak:

1. parlimen nibong tebal ada 3 DUN, satu PKR dah ambil, satu lagi DAP dah ambil dan satu lagi...???berebut

2. Parlimen... PKR dah ambil.

3. Kalau yg satu ni pun PKR nak ambil, PAS tak ada share dalam parlimen ni.

4. Kalau PKR ambil, bermaksud....PKR ada 3 kerusi di sini.

5. Kesimpulannya lebih baik cikgu bard darik diri dan beri pada Yusni.

sekian, terima kasih

kulimmai said...

aku punya bara tak padam lagi bro
lain kurunlah nak ke putrajaya
dah masuk perangkap bn kahkahkahkahkah......................
pemimpin cakap pembahagian kerusi dah selesai.PEMBOHONG

Anonymous said...

tunggu ler Isnin nanti, yg nak marah2 sangat dan menghentam sana sini ni pehal.....jgn menambahburukkan lagi keadaan bro!!!!

Aradino said...

aku agak kekecohan ni dtg drp dr mazlan, sebab dia pernah duduk dlm pemuda PAS ptg pauh. mungkin ada 2 ~ 3 kerat dlm JK pemuda yg dilembukan oleh dr mazlan, utk menekan PAS ptg pauh supaya bagi 1 kerusi kepada yusni mat piah. Dgn perancangan ini akan membuat PAS ptg pauh bergolak.
Cuba ingat balik bekas ketua pemuda hafiz nordin yg meroyan dgn isu Kalimah Allah dan sekarang dr mazlan yg gila pangkat. mungkin ada sesuatu yg tidak kena dlm pemuda PAS ptg pauh yg masih ada musuh dlm selimut.

Anonymous said...

confirm bn kekal
aku brani potong kuku bro...... kahkahkahkahkah

Anonymous said...

hg tu yg bngang..klu pnyokong yg ada lam 3 4 rtus org je nk mnta seat tu.. aku pcaya dgn boikot puak2 pas pn insyaALlah ckgu bard akn mng..

Anonymous said...

pirahhh... aku org sg acheh.. jgn dok bohong la... hg p tnya kdai non tu n msyrakt cina sg udang.. diorang mau plih spa... jgn dok mnipu la... ckp by fact la

Anonymous said...

hg leh pcaya ka pas sg acheh.. taun 2008 diorang boikot calon pkr.. ini fakta.. aku skit pn xheran klu 3 pnjuru.. aku nk tgk skit parti yg kata dpt restu msyrakat.. klu pas klh dgn keadilan lps nie pas sg acheh nk ltak mn muka.. aku tggu saat itu..

Anonymous said...

lntak p la kt hg.. awat dgn hg blik ngundi dh leh mng ke.. bleh blahhhh la.

Anonymous said...

nape die xleh btnding ke Dun.. hbis tu calon kg je nk bg btnding..

Anonymous said...

awat pas x mng2 lg.. mksudnye pas xbtoi n mnggunakn agama.. aku respek pas wktu dpmpn oleh armarhum.. tp pas skrg gila kuasa..

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung