Nuffnang

Saturday, January 15, 2011

Memiliki Kereta Volkswagen Beetle Sebagai Hobi..


Aku Ambil kat Google

salam buat semua..

Dulu 10 tahun yang lalu aku pernah memiliki kereta Volkswagen sebagai hobi..kereta ni memang best bagi aku kerana tak payah guna air..hehe..sebab dia guna alternator dan belting je..mula aku beli dulu harga dia RM 700 je..tak boleh jalan...dan aku baiki sedikit demi sedikit dan aku tambah lagi RM 800 baru boleh jalan...

Mula mula aku kahwin aku pakai kereta ni la..ulang alik dari B worth ke Yan.. dua minggu sekali...kereta ni memang best.. minyak safe..dan tak panas la ..walaupun tak ada air cond.. kereta Volkswagen yang aku pakai ni tahun 1969...namanya Volkswagen Beetle.. kereta ni aku spray cat baru warna merah ....fuh cun la...orang kampng usar je...dia kata apa la mat ni orang pakai kereta baru ..dia pakai kereta lama...bagi aku..kereta ni meninggalkan nostaljia untuk aku dan isteriku...aku pernah bawa kereta Volkswagen ni dari B..worth ke Klang..Selangor..caya tak.itulah hebat ye kereta ni ...tapi apa bila ...ada orang minat kereta aku ni aku telah jual dengan harga RM 3500...sekarang ni nak beli RM 18,000.ke atas, kalau ada duit lebih aku nak beli balik lah kereta Volkswagen ni... sebab aku beli kereta Proton wira baru .huhu..sedihnye..

20 comments:

Penulis Rindu said...

kereta Volkswagen ni memang best...kalau ada duit beli la

Ferfarfer said...

hehe i ader bace novel ape ntah. dia gune kete ni sbg theme

~~su manje~~~ said...

singgah malam untuk senyuman...tapi hampa.....traffik sahaja diberi disini...

sugar2 kapas strawberry said...

nk mini cooper :P

Kak Mahh said...

Beli je...?Buat round semenanjung.

sud@is said...

teringat masa sekolah rendah hanya sorang cikgu pakai VW merah...wauu menderum....

Abu Luqman said...

mkasih semua..lani harga biasa RM 18,000 ..

sarah-najwan said...

akak suka mini cooper..
sweet je jika akak bw kete tu kot..hehe

nak yg pesen lama gak MM tu..jika bole wane pepel..canggih bwnya..nmpk vogue..

abu..belilah yg VW yg latest..lagi gempaqq..

Kak Imun said...

Kereta yang ada sentimental value, memang dekat di hati, hehe.....

Penulis Rindu said...

makasih...

sarah najwan : memang kita minat gak MM

kak Imun...betul tu

kiwi said...

bestnye..tgk yg kt fkulty ad org gune kete volkswagen kaler kuning..cntik ^^

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Selamat Tahun Baru Dengan Azam Baru
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Assalamualaikum... Maaf lama kami tak ziarah blog kamu..

kereta ni kira retro antik klasik....

yupppp ade sejarah panjang tentang kereta katak ni..... aku pernah ceriterkann kat blog aku....

zaman nazi dah aderr kereta ni

Abu Luqman said...

makasih

kiwi

afzainizam

::nuRuLaDHar:: said...

alaaa..sayangnye..nape jual? hihi xpew la..de rezeki lebey beli la t.. =)

ASSOYFINGER67 said...

Kenangan lama bila mengusik hati...kekadang airmata boleh mengalir dan kekadang senyum sendiri di pintu tangga....apapun semua itu akan kita tinggalkan....

Abu Luqman said...

mkasih

nuruladhar

assoy...

umiawadah said...

teringat pengalaman baru-baru kahwin dulu tahun 90an...saya dah merasa naik kete tu...pinjam lak tu...masa tu susah tak de kenderaan...tapi power tau!

CikAizA said...

novel manisnya cinta ferra.... huhuhu.. i minat giler volswagen beetle.. tapi malangnya... ayah kata better beli mini, tapi GTI Golf ok gak.... huhuhuu...

caliph shuriken said...

VW mmg tahan lasak.. wktu kecik2 dulu family sy ada laa keta ni ^^

Anonymous said...

image yg tu bukan vw yg dimaksudkan? teman ada vw tahun 60 beli tahun 87 harga 2800.banyak dah upgrade

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung