Nuffnang

Tuesday, April 16, 2013

BN Bertambah Gelisah : Lihat lah Muka Pemimpin MCA ..Macam dah terasa nak...?


Gelang Patah terlucut dari tangan MCA?


Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek masih enggan mendedahkan sama ada partinya akan dibenarkan untuk mempertahankan kerusi parlimen Gelang Patah, sehari sebelum BN mengumumkan senarai calonnya secara rasmi.
Bercakap kepada pembertia selepas satu pertemuan bersama pemimpin MCA Johor hari ini, Chua berkata beliau sekadar menyebut bahawa BN akan mengetengahkan calon yang "boleh menang".


Beliau juga enggan mengesahkan sekiranya MCA akan memberi laluan kepada Umno di Gelang Patah, dan menegaskan bahawa BN mempunyai formula perkongsian kuasa dan menggesa wartawan menunggu pengumuman rasmi esok.

Pengerusi BN Datuk Seri Najib Razak dijadualkan untuk menyerahkan watikah kepada calon yang disahkan untuk mewakili parti itu, dalam satu acara di ibu pejabat Umno esok.

Antara yang tidak hadir ke pertemuan hari ini ialah ketua bahagian MCA Gelang Patah Jason Teoh yang disebut-sebut sebagai calon parti itu untuk Gelang Patah.

Kerusi itu menjadi perhatian apabila DAP mengumumkan untuk meletak pemimpin veterannya Lim Kit Siang sebagai calon di kerusi tersebut.

MCA menguasai kerusi tersebut pada 2008 dengan majoriti lebih 8,800 undi.


Bekas presiden, naib presiden MCA tak dicalonkan


 
MCA tidak menurunkan dua personaliti penting partinya - bekas presiden Ong Tee Keat dan Naib Presiden Gan Ping Sieu - dalam pilihan raya umum 5 Mei ini.

Naib Presiden Dr Ng Yen Yen juga mengesahkan beliau turut tidak diturunkan.

Keputusan menggugurkan Ong dan Gan ini dimaklumkan oleh pegawai di ibu pejabatnya hari ini kepada akhbar Cina yang sedang menyediakan edisi petang akhbar masing-masing.
Perkara tersebut telah disahkan berdasarkan senarai calon yang telah dikeluarkan oleh ibu pejabat parti itu lewat petang ini.
MCA dimaklumkan tentang pilihan Presiden BN Datuk Seri Najib Razak itu pagi ini.

Dalam perkembangan lain, Presiden MCA Dr Chua Soi Lek mengesahkan parti itu akan bertanding di 37 kerusi Parlimen dan 90 kerusi negeri.

Ini bermaksud MCA kini kurang tiga kerusi berbanding 2008. Tiga kerusi itu adalah Gelang Patah, Kuantan dan Wangsu Maju.

Jom LIKE FAN PAGE ORANG KAMPUNG UNTUK MAKLUMAT TERKINI

2 comments:

otaistillkick said...

masa terbaik MCA untuk bersama pakatan rakyat .... tolak umno

http://relaxkedaikopi.blogspot.com/2013/03/kenapa-semakin-aku-membenci-umno.html

Penulis Rindu said...

Yes terbikkk

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung