Nuffnang

Friday, June 21, 2013

Gempar : Kuliah Ustaz Azhar Idrus Dibatalkan , Kerana Tak ada Tauliah.kikih


Atas sebab2 tertentu. Program yang pada asalnya telah dipersetujui akan berlangsung pada 22 hb June tiba2 dibatalkan dengan alasan seperti berikut ;
Menurut maklumat yang aku terima ;


1. Program ceramah tersebut telah diwar2kan secara meluas dengan kain rentang dan banner yang terpampang di merata2 tempat.



2. Program ceramah yang bakal dilangsungkan itu sebenarnya bukanlah ceramah berbaur politik. Tetapi ceramah berbentuk keagamaan dan kerohanian.


3. Namun 2 hari sebelum program berlangsung, pihak penganjur terpaksa membatalkan program tersebut selepas menerima arahan daripada pejabat kadi daerah dengan mengariskan sebab2 program tersebut harus dibatalkan ataupun jika tidak, bersedia menerima hukuman tegas akibat kedegilan pihak penganjur.


Aku pun tak berapa faham kenapa mereka bertegas mahu membatalkan program tersebut. Kalau kebenaran la jadi punca utama, aku percaya pejabat agama dan negeri boleh diajak berbincang apatah lagi masih ada masa untuk kita bawa2 berbincang kan.

Sekarang kita tunggu la penjelasan dari mereka2 yang berkenaan. Seperti biasa aku menyokong pendapat bahawa keadilan terpakai untuk semua pihak. Jadi aku berikan ruang kepada kedua2 pihak untuk mengeluarkan hujah masing2. Kepada pihak yang mengarahkan agar program Ustaz Azhar Idrus dibatalkan tue, mungkin boleh beri penjelasan serba sedikit bagi menerangkan keadaan kenapa agaknya korang beria2 mahu program tersebut di batalkan.

Ada apa2 ke?

Hehe.

Oke baik..kredit Amenoworld

3 comments:

Penulis Rindu said...

Ustaz boleh mai ketempat kami..yang mahukan Ilmu

XUMNO said...

Tengok tandatangan kadi daerah Segamat tu macam gambar Babi Hutan! Patutlah hatinya pun macam binatang tu.

oranqtua said...

kalau mengikut ajaran yg disampaikan oleh baginda rasullah saw agak agak hangpa tempat tok kadhi kat mana? Neraka ke syurga. Dlm Islam ada kaedah "permudahkan dan jangan menyusahkan" rasaanya tok kadhi tak jumpa kut tentang usul tu. MKlumlah sibuk...nak kipas tuan..sampai orang nak buat majlis ilmu pun banyak songel dia. Esok depan Allah jawab la...

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung