Nuffnang

Saturday, May 17, 2014

BERITA Panas ! Calun CUN ! Dyana Sofya Bakal Calun DAP Parlimen Teluk Intan


Selepas pelbagai pertimbangan dan pengiraan, DAP memutuskan untuk mencalonkan muka baru Dyana Sofya Mohd Daud sebagai calonnya dalam pilihanya kecil Parlimen Teluk Intan 31 Mei ini.

Sumber memberitahu Malaysiakini bahawa jawatankuasa pemilihan calon, yang dianggotai Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng, Lim Kit Siang dan Pengerusi DAP Kebangsaan Tan Kok Wai, memutuskan untuk memilih Dyana.

Setiausaha publisiti kebangsaan DAP Tony Pua, dalam satu kenyataan media petang ini, berkata parti itu akan diumumkan calonnya pada jam 12.30 tengahari esok.

Dyana Sofya merupakan setiausaha politik kepada Kit Siang. Sebelum ini, kebanyakan bekas setiausaha politik Kit Siang dipilih sebagai wakil rakyat.

Mereka termasuk ahli exco kanan Selangor, Datuk Teng Chang Khim dan ahli exco Ean Yong Hian Wah, exco Pulau Pinang Chow Kon Yeow, MP Seputeh Teresa Kok, dan MP Batu Kawan, Kasthuriraani Patto.

Dyana menyertai parti itu pada tahun 2012 dan kemudian membantu kempen Kit Siang dalam pilihan raya umum ke-13 di Gelang Patah.

Beliau secara terbuka diperkenalkan oleh Kit Siang pada konvensyen DAP sebagai setiausaha politiknya yang baru selepas PRU13.

Berusia 27 tahun dan menjadi ahli politik sepenuh masa, Dyana berasal dari Ipoh, tetapi kini bertugas di kawasan pilihan raya Kit Siang di Parlimen Gelang Patah.

Keluarga Dyana, terutama ibunya dilaporkan bekas orang kuat Wanita Umno di Perak yang kemudiannya menjadi penyokong DAP.

2 comments:

Anonymous said...

Tahniah Diyana

Anonymous said...

Tahniah Diyana, Abg tetap mennyokong mu

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung