Nuffnang

Wednesday, June 4, 2014

ISU COKLAT CADBURY ADA DNA KHINZIR ANTARA KETUA PENGARAH JAKIM DAN KETUA PENGARAH KESIHATAN .. KENYATAAN SIAPA YANG BETUL NIH???


ISU COKLAT CADBURY ADA DNA KHINZIR ... ANTARA KETUA PENGARAH JAKIM DAN KETUA PENGARAH KESIHATAN .. KENYATAAN SIAPA HARUS KITA TERIMA PAKAI DAN PERCAYA??????


Ketua Pengarah JAKIM kata halal dan bebas DNA khinzir... manakala Ketua Pengarah Kesihatan Malaysia pula kata ada DNA Khinzir... siapa yang berkata betul dan siapa pula yang menipu dan mengelirukan rakyat????

Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia, Datuk Othman Mustapa menunjukkan dua laporan analisis makmal Jabatan Kimia Malaysia terhadap sampel Cadbury Dairy Milk Roast Almond dengan nombor kelompok (batch no) 221013 N01RI1 dan Cadbury Dairy Milk Hazelnut dengan nombor kelompok 200813 M01HI2 yang disahkan tiada dikesan Asid Deoksiribonukliek (DNA) babi di Putrajaya hari ini.
Ketua Pengarah Kementerian Kesihatan pula mempertahankan keputusan ujian oleh makmalnya terhadap dua sampel produk coklat susu Cadbury mengandungi DNA babi.

Jadi rakyat nak tanya ... Ketua Pengarah mana satu yang betul dan mau diguna pakai??????

Jika kita was-was maka Omak Kau sarankan agar kita menjauhi produk keluaran Cadbury  .. itu sahaja .. mudah dan tidak perlu nak pening kepala.

3 comments:

Anonymous said...

KAWAH COKLAT TU TAK HARAM...KLU DAMA PUN DIKEMUDIAN HARI TETAP LAKUKAN JUGAK. BOIKOT PRODUK YG DIKELUARKAN OLEH KRAFT FOOD. BUKAN CADBURY SAJA MALAH SELURUH RANKAIAN PRODUK YG DI BAWAH KRAFT FOOD WAJIB BOIKOT.....JANGAN PERBODOHKAN KAMI SEBAGAI PENGGUNA.

muhid@penabara said...

aku tak percaya langsung dengan ketua pengarah JAKUN tu...tengok muka mcm pencacai je.....wahai umat islam seluruhnya BOIKOT CADBURY habis cerita. banyak benda lain boleh dimakan awat yang kebuloq sangat dengan coklat haram tu

sugar2 kapas strawberry said...

dia ambik sampel dekat kilang mmg la tip top..ce dia ambik yang kena rampas tu. ada ke tak DNA babi tu.

sorry, i dont trust cadbury anymore

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung