Nuffnang

Saturday, October 4, 2014

Terkini..Keadaan Mat Sabu Setabil, Masih DI Hospital.


MAT SABU PILIH HOSPITAL AWAM
Timbalan Presiden Pas yang di syaki di jangkiti demam denggi kini mendapat rawatan di Hospital Tuanku Ampuan Rahimah Klang.
Sebagai bekas ahli parlimen sudah pasti beliau mempunyai kelebihan untuk memilih wad yang lebih baik di hospital awam malah rasanya untuk ke hospital swasta pun tidak ada masalah bagi orang sepertinya yang sudah pasti mempunyai kawan kawan yang sanggup membayar bil rawatannya di hospital swasta.
Namun beliau memilih untuk tinggal di wad kasta rendah di hospital. Atas sebab apa hanya Allah dan Sultan saja yang mengetahuinya. (Zaman Rasulullah bila rasulullah bertanya sahabat maka sahabat menjawab hanya Allah dan rasul yang lebih mengetahui, zaman sekarang hanya Allah dan Sutan saja yang lebih mengetahui kata pak ostad)
Walau apa pun alasannya untuk tinggal di wad kasta rendah ini ianya sepatutnya di puji kerana dengan merasai sendiri keaadaan di wad kasta rendah inilah baru seorang pemimpin tahu apa yang di rasai oleh rakyat berkasta rendah.
Di sini beliau boleh di lawati oleh sesiapa saja mengikut waktu lawatan yang di jadualkan oleh pihak hospital tanpa ada sebarang sekatan kerana orang yang kastanya tinggi tidak akan masuk ke sini.
Mungkin juga tujuan Mat Sabu memilih wad kasta reandah ini kerana tidak mahu nanti ada ahli parlimen terpaksa menulis puisi sedih untuk meminta sedekah kerana hendak melawatnya..Copy Dari FB Hj Abd Hafiz.

3 comments:

Anonymous said...

Semuga cepat sembuh.... Semuga memberi keceriaan yg lebih utk sedara mat sabu ni.... Insyaa Allah...

Unknown said...

Subhanalallah....ini la wajah pemimpin rakyat yg dipandang rendah oleh ulama muda PAS.. Pecaya la bang Mat rakyat bersama2 dgn aspirasi yang dibawa oleh abang

Anonymous said...

Mat...mu kene denggi kat mana...sedih betul

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung