Nuffnang

Wednesday, November 12, 2014

Awas !!! Teknik Yang Digunakan Untuk Hack Akaun Facebook Yang Ramai Orang Tidak Tahu

Terkini !! Teknik Yang Digunakan Untuk Hack Akaun Facebook Yang Ramai Orang Tidak Tahu

hmetroo.blogspot.com
Harian Metro Online | Sejak akhir-akhir ini ramai pengguna facebook secara tidak sedar telah dihack oleh individu yang tidak bertanggungjawab. Kesan facebook anda dihack adalah penyebaran video lucah yang dipost kepada timeline rakan-rakan fb anda.

Virus ini menjadi viral jadi berhati-hati jangan mudah membuka link sebarangan dan jangan mudah mengisi maklumat usename serta password sebarangan.Jika anda seorang peniaga yang mempunyai fan page besar sila berhati-hati dikhuatiri fanpage anda akan dicuri.




Lihat gambar diatas dan lihat link yang diberikan




Daripada kajian admin cara-cara mereka untuk hack akaun anda dengan mudah iaitu mereka akan post video lucah atau seangkatan dengannya kemudian untuk melihat video tersebut anda perlu klik link yang diberikan apabila anda klik link tersebut secara automatik anda menyebarkan video tersebut
 hmetroo.blogspot.com
Selepas anda klik link tersebut ia akan dibawa ke akaun fb palsu cuba tengok url diatas di bahagian www. link fb asal facebook.com
Selain itu,ada juga yang post video lucah beserta link untuk video penuh selepas anda klik link tersebut ia dibawa ke akaun facebook baru yang disuruh log in untuk melihat video tersebut. 90 % dikalangan kita tidak perasan bahawa facebook tersebut adalah palsu apabila anda mengisi usename dan password maka maklumat anda telah dicuri mereka boleh log in akaun facebook anda bila-bila masa sahaja. 

Nanti sebelum anda dan rakan-rakan yang lain terkena sebarkan info ini sebagai peringatan bersama.


Read more: http://hmetroo.blogspot.com/2014/11/terkini-teknik-yang-digunakan-untuk.html#ixzz3Ip7ypHpY

No comments:

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung