Nuffnang

Friday, August 19, 2016

Perghhh !!! 'Spiderman' Ditahan Polis Jadi Viral

  (Ubah saiz teks)






KEBIASAANNYA, orang ramai menganggap anggota polis hanya akan menahan seseorang kerana melakukan kesalahan jenayah atau lalu lintas.

Namun berbeza buat seorang lelaki yang memakai kostum adiwira 'Spiderman' yang terkejut apabila ditahan dua anggota polis baru-baru ini.
Bagaimanapun, ketakutan lekaki berusia 28 tahun itu hanya sementara apabila kedua-dua anggota pasukan seragam itu sebenarnya hanya ingin bergambar bersamanya di tepi sebuah lebuhraya di Georgetown, Pulau Pinang.

Menurut 'Spiderman' yang hanya ingin dikenali sebagai Ambro, kostum yang dibeli dengan harga RM300 ini sebenarnya untuk menghadiri majlis makan malam tahunan di tempat kerjanya.

Dia yang pada mulanya terkejut kerana ditahan dua anggota polis itu kemudiannya menganggap insiden itu sesuatu yang melucukan apabila kedua-dua anggota polis terbabit meminta untuk bergambar dengannya sebelum 'dilepaskan'.

Gambar itu kemudiannya dimuatnaik di laman facebook 'Friends Of Polis Diraja Malaysia (PDRM) seterusnya mendapat perhatian netizen dan menjadi viral dengan lebih 1,800 'like' dan hampir 70 perkongsian pada Ahad lalu.

Rata-rata netizen memuji tindakan lelaki yang berpakaian kostum 'Spiderman' yang memberi kerjasama sepenuhnya kepada anggota polis yang melakukan pemeriksaan keatasnya, malahan ada juga yang menyifatkan dia umpama adiwira sebenar!

No comments:

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung