Nuffnang

Thursday, October 20, 2016

Video 'Pendekar Cangkul' Belasah Pekerja Kontraktor Menjadi Viral













PETALING JAYA: Sebuah video menunjukkan 'pendekar cangkul' membelasah seorang pekerja kontraktor yang memotong meter air di rumahnya di Johor menjadi viral di media sosial.

Menerusi gambar dan video yang tersebar di media sosial, pekerja kontraktor berkenaan, dipercayai daripada syarikat pembekalan air bersepadu SAJ Holdings Bhd telah ditendang beberapa kali, ditumbuk, dimaki hamun dan diancam dengan cangkul oleh lelaki terbabit yang marah apabila meter air rumahnya dipotong.

Dia yang memakai seluar pendek dan tidak berbaju dilihat meluru keluar dari rumahnya bersama cangkul menuju ke arah pekerja kontraktor yang berada di depan rumahnya.

Lelaki itu dilihat turut dibantu oleh seorang lagi rakannya yang juga bertindak menendang pekerja berkenaan.

Pengguna Facebook, Kapten Ben telah berkongsi enam keping gambar dan dua buah video kejadian tersebut dan menulis: "Pendekar Cangkul Kg Melayu Kulai. Kontraktor SAJ dah tiga kali iaitu tiga bulan bantu cuba mengelakkan meter air dipotong. Kali Ke 4 Kontraktor datang untuk buka meter pekerja diserang oleh 'pendekar cangkul'...buat malu orang Kulai menyerang orang yang tengah bertugas."

Posting tersebut setakat ini telah dikongsi hampir 20,000 kali dan tindakan 'pendekar cangkul' tersebut rata-rata mendapat kritikan negatif daripada netizen.

No comments:

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung