Nuffnang

Sunday, April 28, 2019

Diseret dari Ipoh hingga Kuala Kangsar



IPOH - Seorang penunggang motosikal berkuasa tinggi maut dalam kejadian ngeri selepas digilis dan diseret sejauh 12 kilometer oleh sebuah kenderaan dalam nahas di KM272.8, Lebuh Raya Utara- Selatan arah utara, hari ini.

Dalam kejadian kira-kira 5.30 pagi itu, Mohamad Haris Mohamad Fuad, 22, berasal dari Taman Desa Jawi, Sungai Jawi, Pulau Pinang meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah.
Difahamkan, mayat mangsa ditemukan oleh orang awam di tengah laluan lebuh raya di KM260 selepas Terowong Menora di Kuala Kangsar manakala bahagian kakinya tertinggal lokasi kejadian.
Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Mohd Ali Tamby berkata, mangsa yang menunggang motosikal jenis Kawasaki Z800 itu dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Pulau Pinang.
"Siasatan awal mendapati motosikal yang ditunggang mangsa dipercayai hilang kawalan lalu terbabas sebelum digilis oleh sebuah kenderaan yang tidak dikenal pasti.
"Mangsa maut di tempat kejadian akibat cedera parah dan mayat dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) untuk bedah siasat,” katanya.
Menurutnya, kes ini disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987," katanya.

1 comment:

SBP QOMAR said...

Allahu ngerinya!

[Ninja Blogging blogwalking sini]

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung