Nuffnang

Sunday, May 16, 2010

Apa Ke Hal Si Janda Nie, Tak Ada Duit Ke ?

Janda lacur diri kumpul duit untuk bertunang
KUALA LUMPUR: "Saya buat kerja ini (melacur) kerana perlukan duit RM3,000 untuk majlis bertunang. Lepas ini, saya tak akan buat lagi. Masa dah suntuk, saya belum beli apa-apa pun untuk majlis itu."

Inilah pengakuan berani seorang janda muda berusia 25 tahun ketika ditanya alasannya menggadaikan maruah dan harga diri demi mendapatkan wang berkenaan. Ketika ditemui kelmarin, wanita yang hanya mahu dikenali sebagai Ma, tanpa segan silu, menggunakan taktik duduk semeja dengan lelaki terutama yang duduk bersendirian dan menawarkan khidmat seks, di sebuah restoran di salah satu pusat tumpuan orang ramai di ibu negara. Janda muda terbabit mengenakan bayaran minimum RM100 bagi setiap perkhidmatan seks, tidak termasuk sewa bilik hotel dengan purata dua hingga lima pelanggan sehari sejak beroperasi April lalu, mendakwa terdesak mendapatkan wang untuk majlis pertunangannya dengan bakal suami kedua yang dijadualkan pada cuti sekolah, bulan depan.

Ma memberi alasan tidak mempunyai kelayakan akademik yang baik, tanpa rasa bersalah, mendakwa sanggup menggadai maruah demi memastikan impian membina rumah tangga dengan lelaki pilihan tercapai.

Wanita mirip pelakon drama popular 90-an dan berlesung pipit itu dikatakan mencari pelanggan di restoran berkenaan ketika waktu puncak terutama waktu makan tengah hari dan dipercayai menjadikan hotel murah di situ sebagai tempat bertemu pelanggan.

“Apa lagi kerja saya boleh buat, ini saja cara mudah mengumpul wang, percayalah, saya amat terdesak,” katanya yang berpakaian sopan dan bergerak sendirian tanpa orang tengah.
Ma juga memberi alasan takut ketika ditanya mengenai keengganannya mendapatkan bantuan daripada mana-mana pihak termasuk Biro Aduan Komuniti Pergerakan Pemuda Umno untuk mencari jalan penyelesaian.

Pengalaman pahit akibat kehancuran rumah tangga kerana berkahwin di usia 19 tahun mengakibatkan Ma mengalami tekanan dan cukup terdesak mendapatkan wang.

Sementara itu, Pakar Psikologi dan Kaunseling Universiti Malaya (UM), Dr Mariani Mohd Isa, ketika me-ngulas tindakan Ma mengakui terkejut dengan pilihan wanita itu yang disifatkan sebagai jalan pintas mendapatkan wang.

“Dia sepatutnya berusaha mendapatkan wang tetapi bukan dengan cara itu. Kalau tak ada kelayakan akademik, mohon saja kerja sebagai pencuci dengan upah harian, walaupun bayaran rendah tetapi berkat,” katanya.

“Mungkin statusnya sebagai janda membuatkannya berani melacurkan diri kerana jika masih dara, sudah tentu dia bimbang rahsia terbongkar bila berkahwin. Kadang kala kes seperti ini boleh berlaku disebabkan keinginan seks terlalu kuat,” katanya. Katanya, perlu ada kajian kenapa wanita itu memilih jalan kotor untuk membina rumah tangga kerana kebiasaannya orang yang terdesak memberi pelbagai alasan untuk mendapatkan sesuatu. Berita Harian
Abu luqman.Astagfirullah hal Azim..apa ke jaddah punya Janda..tak ingat kat Allah Ka.. Tak kan tak ada duit langsung..Islam tak suruh berbelanja mewah semasa bertunang.. " Sebaik baik umur adalah bersederhana "

sila layari http://www.kachipemas.blogspot.com/

8 comments:

Penulis Rindu said...

Apalah malang tunang si janda nie

Amira is mira said...

kesian tunang c janda nie.mcm2 cara org skrg nak carik duit:)

pape pun pndai gak janda nie.dtg sndiri offer diri.huhauahua

zulkbo said...

salam..
yang pasti bila dah kawin laki no-2
ni bila tak de duit pasti dia melacur lagi..anjing mana tak jilat najis..

Penulis Rindu said...

Waduh apa sudah jadi dgn manusia lanie..itulah akbat dari kurang didikan agama...

:: hayati :: said...

alasan yg xbole diterima...
matlamat tidak menghalalkn cara.....huhu
na`uzubillah......

Penulis Rindu said...

ada orang marah pulak ..masuk cerita janda nie...tak apa..kita cerita yang betul..org bujang pun ..kalau tak betul sama je

kiwi said...

ap nk jdi la dgn manusia skrg..hurmmm...asal x kwen je trus..ckup syart dh la...x yah duit byk2..Al-Quran pn jadi

$3mb@lut said...

malang tidak berbau beb...

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung