Nuffnang

Monday, May 24, 2010

Kambing Gurun Yang Selesa Hidup Di atas Gunung


Salam ziarah buat semua rakan blogger, hari ini Abu Luqman memaparkan kehidupan Si kambing Gurun.. gambar Kambing Gurun ini di ambil 13,000 kaki dari paras laut. Kawanan kambing gurun ini telah di jumpai di Amerika Utara. Antara sifat yang ada pada kambing ialah :

1. Memiliki Sifat Ego..sesiapa yang ego, bermakna dia ada sifat kambing la. hehehe
2. Tak pernah mandi..cuba lalu kat tepi kambing.
3. Suka berlawan antara satu sama lain.
4. Suka makan hak orang lain..kita tanam pakok bunga dia makan..kalau lalang tak mau dia.
5. Susunya boleh dibuat ubat ubatan.
6. Dagingnya sedap tetapi panas..kalau makan kambing bakar..boleh buka baju ,,berpeluh..
7. Kalau orang ada darah tinggi tak boleh makan ye.....cepat jalan da..

Dulu masa hiking kat gunung jerai pernah jumpa kambing gurun nie,,sekarang lama tak pi..kena pi balik la...sebab la nie gunung jerai ada tanaman pokok strawberry...cuti nie nak cuba pi la.. itulah anugerah Allah kepada makhluk atas muka bumi ini..Syukran

13 comments:

Penulis Rindu said...

saya suka makan daging kambing tapi tak selalu.

nIsYa said...

tak penah lagi makan daging kambing. takut sakit kepala :)

Mario said...

penah makan kat bawah gunung jerai tu...ishhh...kenangan2...btw...kalau pegi ...jgn lupa amik gmbr byk2 eh...aku suka tgk view dia

Young Millionaire Cik Mariah Sazali, said...

style nye kmbing ni..blh lepak2 kt tepi gunung ek..=))

Penulis Rindu said...

hanie , kalau tak ada darah tinngi boleh makan ye.

mario .. insyallah..kalau ana pi ana amik gambar ye..

ColOurful life said...

hebatnya kambing tu..x takot jatuh..

Liefde Ain said...

kambengggggggggg! jgn dok tepi sgt, aduh kalo jatuh nty. :( hehehe. ain lahir tahun kambing! lalala .

Mommyyus said...

kambing i tak pernah makan dulu, baru2 ni je macam suke..selepas di desak oleh suami utk rase...boleh tahan..tapi saye xleh makan selalu. kena ade mood baru leh telan..

Penulis Rindu said...

untuk makluman daging kambing bakar kurang kolestrol..

Anonymous said...

ellis dtg spray shieldtox b4 tido..ekek..

zulkbo said...

salam..
hebat hidup kambing2 ni
sejuk2 belaka..patut pakai
baju bulu..he he

Penulis Rindu said...

zulkbo..itulah anugerah Allah kepada kambing..untuk mendapat bulu yang tebal

Encik aMin said...

bro..
gua ada bagi award kat ko dlm blog aku.. silalah terima ye... :)

http://aminpunyastory.blogspot.com/

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung