Nuffnang

Friday, March 4, 2011

Simpanan Emas Melalui Dinar Emas...Menguntungkan


Assalamualaikum dan salam sejahtera, apa khabar gang blogger semoga anda semua sihat dan ceria adanya…

Saya pula baru mendengar taklimat berkaitan emas. Terlalu banyak cerita-cerita gembira yang berlaku sewaktu saya pulang ke kampung, especially tentang emas.

Salah satu cerita yang paling menarik ialah berkenaan dinar emas , Dinar Muslim. Dah lama saya menunggu dinar emas nie… dari tahun lepas lagi. Akhirnya saya berjumpa dengan pengeluar dinar emas bahawa dinar emas keluaran Muslim telah dikeluarkan oleh syarikat Dinar emas Enterprise. Berpejabat di Kulim Kedah

Untuk makluman saya telah mengunjungi tuan punya dinar Kulim, dan saya berpus hati kerana dinar emas yang dihasilkan olehnya adalah berkat dari usaha kerja kuat selama 3 tahun.. sekarang ni beliau telah berjaya dalam perniagaanya.

Nampaknya bertambahlah lagi alternatif bagi kita untuk membeli emas pelaburan. Jadi disini saya ingin berkongsi maklumat berkenaan dinar emas keluaran Dinar Kulim/ Dinar Mutiara ini. Dinar Mutiara keluaran dari sebuah syarikat berpengkalan di Pulau Pinang akan keluar di pasaran pertengahn bulan ini...

Untuk pengetahuan anda semua, dinar emas dikeluarkan Dinar Kulim/ Dinar Mutiara di dalam 2 nilai iaitu: 1 dinar ( 4.25gm)

Kesimpulan

Salah satu cara membuat pelaburan emas dengan cara yang termudah ialah dengan membeli dinar emas. Ini kerana harga dinar emas agak murah dan mampu dimiliki. Sekiranya anda baru hendak berjinak-jinak dengan pelaburan emas, saya cadangkan anda bermula dengan dinar emas.

Selain rupanya yang cantik, dinar emas mempunyai keistimewaannya yang tersendiri. Ia boleh digunakan sebagai mas kahwin, membayar zakat dengan lebih tepat, sebagai hadiah kepada orang tersayang serta penyimpan nilai yang unggul.

Dulu Abu Luqman membeli dinar kelantan harganya RM 450 pada ogos 2009 sekarang RM 660. satu pelaburan yang baik ye...jangan lepas peluang..

Jika anda mempunyai sebarang komen, sila letakkan di ruangan komen. Jika ingin berbincang dengan lebih lanjut, bolehlah menghubungi saya untuk keterangan lanjut 019 5776858..atau email masaji4u@gmail.com...sekarang ni aku agennya..boleh kontek aku ye

Mak Kasih ye. selamat membuat pelaburan emas

14 comments:

Nobita Sensei said...

boleh bagi alamat diorang?

Penulis Rindu said...

haha ..ada yang berminat ke

sud@is said...

jom pakat beli emas..kat sini pun sibuk bercerita tentang emas

Penulis Rindu said...

makasih ye...sudais

Nasz said...

jom..saya mula simpan sejak setahun lebih dulu...ada la skit dinar kelantan dan dinar indonesia saya beli..dirham pun saya kumpul gak. barang kemas dlu saya beli baru segram rm130 sja. sekarang segram utk emas 916 adalah rm160. Akaun emas pun saya ada dalam 75 gram. huhu. bagus simpan emas ini. kalis inflasi dan nilainya tak susut.

PYB said...

bagus entry nih.. samalah, kat sini pun dah ramai yg sedar.. kawan pun dah ada yg jadi supplier.. tp aku gak yg takde modal nak mula

bee said...

salam..hurm bagus ni kalau ada duit lebih borong lah beli dinar emas kan..

a loqman said...

makaish

naz
haw
bee...ada duit boleh bli la

Cik Rimau said...

pernah dgr pasal ni mase prgi seminar pa anjuran utusan.. mcm best.. tp nanti dulu la.. hehe

a loqman said...

makasih ye...

mai la jom beli

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Maaf kerana lama tak berkunjung yerrr .. kerana ade masalah pada laptop aku..baru hantar repair lerr...

kalau tgk dr segi performance harga gold ni. So far memberansangkan. Tgk setiap month December dlm chart tu. Tak pernah lg jatuh. And harga emas mmg fluctuate tp jarang jatuh.

MrsLove said...

wahh...cm best lak..tpi cda modal ag la..tggu nnti sya bis bljr n keje la..hihi

a loqman said...

makasih ye

afnizam
colourful life

Amyna said...

Owhhh.... kat sini pun heboh dengan pelaburan emas.. dengar2 emas 24k. Kalau dinar emas tu sama ka? Ishh myna tak reti sangat...

teringin juga nak berjinak dalam pelaburan emas.. Dr. Mahathir pun ada berpesan kan suruh beli emas.. tapi itulah, masa tu tak faham.. ngee~~

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung