Nuffnang

Friday, July 15, 2011

Sekolah Dalam Hospital bermula berbermula hari ini


NOORAINEE (duduk, kiri) beramah mesra bersama pesakit leukimia, Nadia Nurshazlina Baharom, 14, (duduk, tengah) dan pesakit saraf, Noor Esawani Nidayu Muhammad, 15, (duduk, kanan) pada majlis perasmian penutup latihan guru SDH di Kuala Lumpur semalam.

KUALA LUMPUR - Sekolah Dalam Hospital (SDH) di Institut Pediatrik Hospital Kuala Lumpur (HKL), Hospital Ampang dan Hospital Serdang akan memulakan sesi pembelajaran untuk pelajar yang dirawat di hospital berkenaan mulai hari ini.

Isteri Timbalan Perdana Menteri, Puan Sri Noorainee Abdul Rahman yang juga penaung SDH berkata, seramai 16 guru telah dipilih berdasarkan beberapa kriteria untuk bertugas di bilik darjah hospital berkenaan.

Menurutnya, lapan daripada guru itu akan mengajar di HKL manakala di Hospital Serdang dan Hospital Ampang akan menyediakan khidmat empat guru.

"Guru-guru itu menjalani latihan sebulan di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) dan Institut Pediatrik HKL bagi menyediakan mereka dengan pengetahuan dan kemahiran asas untuk menangani kelompok pelajar yang mempunyai masalah kesihatan," katanya selepas merasmikan majlis penutupan kursus guru SDH di Institut Pediatrik HKL di sini semalam.

3 comments:

Penulis Rindu said...

semoga mereka lekas sembuh

Unknown said...

seronok mereka dpat belajar

apple hijau said...

tabik spring pada anak2 itu.tidak sihat dan sakit tapi bersemangat utk belajar...

tabik juga pd cikgu2 tu semua.. :)

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung