Nuffnang

Monday, April 23, 2012

Pemuda dibunuh 10 jam sebelum Sebelum nikah

Operator kilang ditikam tiga suspek warga Myanmar depan tunang


JOHOR BAHRU: Seorang operator kilang maut dibunuh di depan tunangnya sendiri, 10 jam sebelum mereka dijadualkan berkahwin, dalam kejadian di rumah kedai Jalan Dedap, Taman Johor Jaya, dekat sini.
Dalam kejadian jam 11.30 malam kelmarin itu, Indra Asrul Abdul Rahim, 29, yang bekerja di sebuah kilang di Taman Desa Cemerlang, dekat sini, meninggal dunia di tempat kejadian selepas ditikam berulang kali oleh tiga individu yang dipercayai warga Myanmar. Lebih menyedihkan apabila kejadian terbabit disaksikan tunangnya yang dikenali sebagai Sharina, 26, malah mangsa dikatakan meninggal dunia di pangkuan bakal isterinya itu. Sharina berkata, beliau dalam keadaan trauma selepas menyaksikan sendiri bagaimana Indra ditikam bertubi-tubi dengan kejam.

“Ketika kejadian, saya dan Indra sedang berpindah keluar daripada rumah sewa di rumah kedai berkenaan selepas terpaksa berbuat demikian susulan insiden rakan serumahnya mengintai saya sedang mandi.

“Berikutan kejadian itu, Indra kemudian pergi berjumpa mereka bagi menyuarakan rasa tidak puas hati sehingga berlaku perselisihan,” katanya di Rumah Mayat Hospital Sultanah Aminah (HSA), dekat sini, semalam.

Katanya, selepas kejadian itu, mereka mengambil keputusan berpindah daripada rumah terbabit, selain dinasihatkan oleh pemilik rumah kerana bimbang perkara lebih serius berlaku.
“Saya berpindah sejak beberapa hari yang lalu namun, kembali semula ke rumah itu kerana mengambil wang deposit rumah dan beberapa barang lain.

“Bagaimanapun, ketika kami sedang menaiki tangga untuk ke rumah terbabit, tiba-tiba pasangan warga Myanmar itu dan seorang lagi lelaki menarik tunang saya dan menumbuk mukanya beberapa kali sebelum menikamnya dengan sebatang besi,” katanya.

Sharina berkata, kejadian itu mengejutkannya kerana berlaku beberapa jam lagi sebelum mereka diijab kabul selepas berkenalan beberapa tahun kerana bekerja di kilang yang sama.

10 comments:

Penulis Rindu said...

kesian ...itulah untungnya..warga asing masuk ke Malaysia

Cheqno said...

satu lagi projek ....

Unknown said...

bawak lagi banyak2 warga asing masuk Msia, biar jd negara mereka.. org Msia pon satu, memilih pekerjaan, mana kerajaan x panggil org asing masuk.. aish..

Penulis Rindu said...

gang miyanmar ni.. anjing pun dia orang makan

eLL said...

makin lama makin berani pekerja2 asing di Malaysia...kena perketat undang2 lg nih

Outbound Training di Malang said...

selamat siang sahabat,
sedikit berbagi inspirasi siang ya..

"ketika waktu pagi tiba, jangan menunggu sampai sore. Hiduplah dalam batasan hari ini.
kerahkan seluruh semangat yang ada untuk menjadi yang lebih baik dari hari kemarin.
dan Don't forget sobat! bahwa esok belum pasti memnghampiri kita"

Salam semangat ..^^

ditunggu kunjungannya ya di http://www.nolimitadventure.com/

misyamissyou said...

haisshh kesiannye..nak kawen dah kot :( eeee benci plak ngan warga asing ni..suke2 dia nak bunuh2 org..

Cheqna said...

semoga arwah dicucuri rahmat Allah SWT...kesian kpd keluarga arwah dan tunang serta keluarganya..semoga ditabahkan diri mereka.

amin.

anie said...

kasian..warga asing ni selalu barmasalah

shah said...

tak reti nak bersyukur warga asing ni

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung