Nuffnang

Saturday, May 26, 2012

Berita Terhot.. Fulamak...Tanah Kubur Paling Mahal Di Malaysia Rega Sampai RM 20 Juta Tau..


Kawasan Kubur Jelutung Yang Padat 
Isu Tanah Kubur Jelutong


May 25, 2011 at 11:04 PM
Sejauh mana perkembangan status Perbadanan Setiausaha Kerajaan Pulau Pinang (SSI) mengenai isu tanah perkuburan lot12,13,14,15,16,17,18 dan 19 seluas 3.21 ekar serta lot 21 dan lot 22 .b)Siapakah pemilik tanah tersebut.c)Nyatakan jumlah pampasan mengambil tanah setiap lot.
d)Sebab apa lot 21 dan lot 22 tidak diambil mengambilan tanah.
Soalan ini dibangkitkan YB.Salleh Man (Adun Permatang Pasir) dalam sidang Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang.

Semalam 25/5/12 Menurut Pengerusi Masjid Jelutung, Tuan Hj Mohamad Yusoff , Kerajaan negeri Pulau Pinang telah  membayar  setengah dari 3 ekar tanah yang ditawarkan , tanah tersebut yang bernilai RM 20 juta, sebahagian lagi akan diselesaikan segera.. Taniah diucapkan kepada Pas , Keadilan dan Kerajaan Negeri Pulau Pinang yang dapat menyelesaikan kes ini. Syukran 
Untuk Makluman penulis sendiri telah meninjau kawasan tersebut pada bulan lepas.

Dibawah ini sedutan dari kata kata mahupun ungkapan dari AKhbar dan Blogger  B_EN sebelum ini...


Anak_Nogori posted at 22-12-2010 11:33

Tanah kubur: Exco kera 'melompat'

[i=s] Post Last Edit by Anak_Nogori at 22-12-2010 11:34 [/i]

Oleh ZABRY MOHAMAD 
[url=mailto:zabrymohamad.madzlan@utusangroup.com.my]zabrymohamad.madzlan@utusangroup.com.my[/url]

PULAU PINANG 21 Dis. - Exco Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Abdul Malik Kassim melenting apabila didakwa tidak mengambil berat tentang nasib orang Melayu di negeri ini.

Yang Dipertua PKIM, Aminah Abdullah berkata, Exco tersebut ternyata tidak senang dengan soalan-soalan yang dibangkitkan olehnya mengenai perkara itu termasuk isu tanah kubur.



Anak_Nogori posted at 22-12-2010 11:40
Guan Eng pengecut, enggan bincang isu kubur

BUTTERWORTH 21 Dis. - Forum Penyelarasan Umat (Forum) menyifatkan Ketua Menteri, Lim Guan Eng sebagai pengecut kerana enggan bertemu mereka berhubung isu tanah kubur.

Timbalan Pengerusi Forum, Mohamed Hafiz Nordin berkata, biarpun beberapa pertemuan dirancang, Setiausaha Agung DAP itu bagaikan tidak mahu melayan kehendak mereka.


ketum posted at 22-12-2010 13:07
Guan Eng didakwa bohong

BUTTERWORTH - Keengganan Ketua Menteri Lim Guan Eng berjumpa dengan satu kumpulan badan bukan kerajaan (NGO) bagi membincangkan isu tanah kubur di Jelutong dengan memberikan alasan kumpulan itu tidak membuat temu janji membuktikan beliau seorang pembohong.

Timbalan Pengerusi Forum Penyelarasan Ummah Pulau Pinang (Forum), Mohd Hafiz Nordin yang mendakwa demikian berkata, sudah tiga kali surat permohonan untuk temu janji dihantar pihak berkenaan ke pejabatnya namun tidak mendapat sebarang maklum balas.




Usaha besarkan pusara Masjid Jamek Jelutong gagal  Akhbar BH 

Utara: Tanah kubur jadi tapak rumah
Oleh Amin Ridzuan Ishak 
aminridzuan@bharian.com.my
2010/09/12


GEORGETOWN: Adakah satu lagi keperluan orang Melayu dan Islam yang amat penting di bandar besar seperti di Georgetown bakal tergadai hanya kerana sikap segelintir pihak mementingkan keuntungan segera tanpa memikirkan kepentingan orang lain?

Itulah persoalan berhubung isu tanah Lot 21 dan 22 di Jelutong yang sebelum ini sudah dipersetujui untuk dibangunkan dengan projek pembesaran tanah kubur Masjid Jamek Jelutong tetapi kini sudah berubah untuk projek perumahan.

1 comment:

Penulis Rindu said...

Terima kasih Tuan Hj Yusuf tang beri maklumat

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung