Nuffnang

Thursday, October 11, 2012

Sedih Dan Terkejut !!! Negara Islam ! Tapi Peruntukan Sekolah Agama Rakyat Tiada ? Macam mana nie..


'Mana dana untuk 800,000 pelajar sekolah agama?'


Aktivis dan pelajar sekolah agama rakyat (SAR) hari ini berhimpun di depan bangunan Parlimen di ibu negara untuk menuntut dana yang diperuntukkan untuk sekolah itu dalam Belanjawan 2013.

NONEJurucakapnya Zainal Abidin Kidam berkata, kira-kira 800,000 penuntutnya masih belajar bawah kemudahan di bawah paras sederhana walaupun ibu bapa mengeluarkan wang sehingga RM600.

"Ini melibatkan lebih sejuta ibu bapa, yang memilih menghanar anak mereka ke seolah agama. Islam adalah agama rasmi persekutuan dan pendidikan bawah tanggungjawab kerajaan persekutuan.

"Setiap individu berhak mendapatkan pendidikan Islam," katanya. Malaysiakini



Nota : Apa yang di beritahu ..peruntukan untuk sekolah buka Islam  ada : tapi sekolah Agama Rakyat Tiada...macam mana Remaja masa kini tak lingkup.kerana kurangnya didikan agama.Bukan Xstrem tapi fikir fikirkan lah..ye..Bantuan Untuk Pembangunan Sekolah Agama Perlu..bagi mengimbangi ledakan maklumat masakini yang megatif ..adalah di minta pak Menteri mempertimbangkan semula ye..kami juga pembayar cukai..

3 comments:

Anonymous said...

mana die hasan ali? nasarudin? ketua pemuda pas? harun taib? fatrul bari? zul kulim? ptuihhh! xguna!

Penulis Rindu said...

depa dah lari..pasal SAR senyap je..

Anonymous said...

pandai pulak cari hasan ali, ibrahim ali, zul kulim dll. 24 jam PAS dok ceramah ada ka dalam agenda depa SAR? Tu la orang PAS ni tak pandai berpolitik. Masa cina kempen sekolah cina, PAS sibuk tumpang sekaki, lani ada ka cina mai dok tumpang sekaki cuba nak tolong SAR?

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung