Nuffnang

Wednesday, December 19, 2012

Gempar !!! Pergaduhan di Sungai Petani..Polis Minta Bertenang ? jom baca


Sumber FB
1. Apa cerita Sungai Petani?

Berita hot di facebook sekarang ini katanya di Sungai Petani tengah kecoh dengan kejadian pergaduhan teruk di antara puak pelampau Extreme India dari Geng Kongsi 35 & Melayu Islam kita yang ditetak dengan parang, dibelasah dengan kayu besbol dan di campak ke dalam longkang sehingga membabitkan orang-orang yang tiada kaitan bermula di Paya Nahu seterusnya melarat ke Taman Ria apabila motosikal dibakar , seterusnya melarat ke Taman Keladi. Sekarang di Sg Petani, Kedah sudah penuh dengan polis & FRU serta roadblock.
. Tetapi lebih kepada langkah berjaga-jaga, BERSEDIA & BERSATU seandainya perkara yang tidak diingini berlaku. Umat Islam dinasihatkan berwaspada & jangan bertindak mengikut emosi. /// ( Sumber Maklumat: Ayahanda-Ayahanda Sg Petani, Kedah)



2. Ini pula cerita mangsa kejadian


gambar Dari FB 

4. Pertelingkahan berakhir.



Dan, katanya Pihak IPD Kuala Muda,Kedah telah memanggil ketua-ketua masyarakat bagi mencapai persefahaman antara berbilang kaum setempat di sekitar Sungai Petani susulan bermulanya pergaduhan di Paya Nahu,Sg.Petani. Sehubungan itu kedua-dua belah pihak diminta menghormati persefahaman yang dicapai & mengekalkan perpaduan.

Orang ramai juga diminta jangan buat sebarang kesimpulan melulu atau mendengar khabar angin. Kekalkan perpaduan antara kaum. Sebarang pertanyaan,maklumat atau pengesahan maklumat berkaitan kes serangan tersebut, sila hubungi Bilik Gerakan IPD Kuala Muda 03-4299222 atau Balai Polis Sg.Petani 03-4222222. sumber FB

4 comments:

Penulis Rindu said...

setakat ni ok kut

Anonymous said...

Geng 36 LWN Pekida

jgn libat org lain dh biar korang gaduh sama sendiri

Penulis Rindu said...

betul..jgn gaduh gaduh

Anonymous said...

Gangster dgn gangster gaduh..
Kifarah agaknya kot..
Selama ni buat kt sesama bangsa dan agama org x bertindak balas kali kena yg sama bega dgn dia..

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung