Nuffnang

Sunday, July 7, 2013

Mesir : Berita dan Gambar Terkini Puluhan Juta Memberi sokongan Kepada Mohamad Morsi

 ULAMA' AZHAR MENJADI BENTENG BAHAGIAN HADAPAN

 Sabtu | 06 Julai 2013 | 09.32 pagi
Semalam , bilangan penyokong Dr.Muhammad Mursi semakin bertambah. Para Ulamak Al-Azhar menjadi benteng utama di bahagian hadapan. Mereka terus membantah dan menolak rampasan kuasa yang telah dilakukan oleh pihak askar dan menuntut Dr.Muhammad Mursi di kembalikan jawatannya selaku Presiden Mesir

Kaherah -- Hari Jumaat (6/7) selepas solat Jumaat, jutaan rakyat Mesir dari berbagai penjuru tumpah ruah turun ke jalan. BBC melaporkan jumlah rakyat Mesir yang mendukung Mursi mencapai 30 juta orang. (Kiraan BERNAMA, Utusan, RTM dan Rais Yatim mungkin sekitar 3 ribu sahaja -GB). Mereka mendukung kepemimpinan sah Presiden Mursi dan menolak tegas kudeta tentera.



BERJUTA  DI DEPAN PEJABAT PENGAWAL REPUBLIK HARI INI
Sumber FJP: Dianggarkan lebih Berjuta rakyat berhimpun di hadapan Bangunan Pengawal Republik. Dijangka mereka akan terus berkampung di hadapan bangunan berkenaan.

Sementara stesen Al-Jazeera melaporkan terdapat pegawai-pegawai tinggi Pengawal Republik menyertai himpunan bersama Beerjuta rakyat di depan bangunan tersebut.





DR MOHAMAD MORSI mengimamkan solat bersama Ulama ulama mesir




 Untuk maklumat terkini / FB  KLIK SINI

4 comments:

Anonymous said...

pertahankan mesir

Anonymous said...

Ini baru perjuangan islam. Bukan berkompromi dengan yang bukan islam, puak2 islam dan liberal. Jgn main wayang kat malaysia.

Anonymous said...

Negara Mesir berapa peratus orang Islam? Malaysia berapa peratus orang Islam? Lagipun orang Islam dululah yg setuju ramai bukan Islam jadi rakyat negara nie. Jadi kenalah bekerjasama dgn mana2 bukan Islam yang nak keadilan... Kalau nak berjuang sorang2, sila masuk hutan. Kalau tak pun bleh pegi outer space nun kot2 jumpa kawan yang sesuai utk. berjuang.

Anonymous said...

Gambar yg terakhir yg menakutkan puak2 sekular kat Mesir sama mcm UMNO!!

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung