Nuffnang

Tuesday, October 28, 2014

Ceramah Anwar Di UM, Mungkin Yang Terakhir Tahun 2014 ?

  • Anwar ketika menyampaikan pidatonya di Dewan Dataran Tunku Canselor sebentar tadi. - Foto Sinar Harian oleh SHARIFUDIN ABDUL RAHIMAnwar ketika menyampaikan pidatonya di Dewan Dataran Tunku Canselor sebentar tadi. - Foto Sinar Harian oleh SHARIFUDIN ABDUL RAHIM
 1 / 1 
PETALING JAYA - Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau tidak gentar dengan segala ugutan daripada musuh politiknya.

Anwar berkata, pelbagai cabaran dan pengalaman yang dilaluinya sepanjang menceburi bidang politik selama ini 'mendewasakannya'.

"Saya dikecam selama 16 tahun, di sekat, tetapi apa salahnya saya diberi untuk berucap selama 20 minit.

"Ini penguasa angkuh...ingat Anwar sudah dewasa, Anwar tidak gentar. Ini masa hadapan kita, hendak dialog tidak boleh, hendak debat tidak boleh...ini apa? Rramai kenalan saya di UK,di Turki suruh saya tinggal di sana kerana takut saya diapa-apakan, tetapi saya kata tidak, kerana saya tidak gentar untuk meneruskan karier politik saya di bumi Malaysia," katanya ketika menyampaikan pidatonya di Dataran Canselori UM malam tadi.

Anwar sebelum itu tiba jam 9.35 malam dengan ditemani isterinya, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail dan anak sulungnya, Nurul Izzah Anwar kemudiannya berarak ke Dataran Dewan Tunku Canselor menggunakan kereta pacuan empat roda.

Ia diiringi penyokongnya yang dianggarkan hampir 1,000 orang yang mula berkumpul pada jam 8 malam.

Hujan renyai-renyai sebelum itu tidak menghalang penyokongnya untuk berkumpul bagi menyambut kehadiran tokoh pembangkang itu.

Sementara itu, ketika menyentuh mengenai keputusan kes liwat duanya yang akan diketahui pada 29 Oktober ini, Anwar berharap beliau dibebaskan.

"Saya berdoa agar saya dibebaskan, saya yakin saya tidak bersalah," katanya.

Larangan program berkenaan dibuat UM kerana difahamkan penganjurnya, Persatuan Mahasiswa UM tidak mengemukakan permohonan kepada pengurusan universiti.

UM antara destinasi terakhir Anwar sebelum berhadapan dengan keputusan kes liwatnya terhadap bekas pembantu, Saiful Bukhary Azlan oleh Mahkamah Persekutuan Rabu

No comments:

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung