Nuffnang

Thursday, July 30, 2015

Video Muhyiddin Bercerita Perbualan Isu 1MDB Dengan PM Jadi Viral






PETALING JAYA: Sebuah 'video bocor' menunjukkan Tan Sri Muhyiddin Yassin yang sedang bercerita kononnya tentang butir-butir perbualan beliau dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berhubung 1MDB telah menjadi viral.


Klip video itu yang kelihatan dirakam menggunakan telefon bimbit, menunjukkan Muhyiddin duduk dengan beberapa tetamu di rumahnya.

Video 53 saat itu yang hanya dapat didengar di bahagian-bahagian tertentu muncul untuk menunjukkan bahawa Muhyiddin telah bercakap dengan Najib mengenai dakwaan yang terkandung dalam laporan Wall Street Journal baru-baru ini.
Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita terkini

Menteri Besar Kedah Datuk Seri Mukhriz Mahathir dan bekas anggota Majlis Tertinggi Umno Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir adalah antara mereka yang dapat dilihat dalam klip ini.

Muhyiddin telah melayan beberapa tetamu pada petang Selasa selepas pengumuman beliau digugurkan sebagai Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Pendidikan.

Ketika dihubungi The Star Online, bekas anggota Majlis Tertinggi Umno Abdul Kadir mengesahkan berkunjung ke rumah Muhyiddin pada Selasa selama 'hampir dua jam'.

"Kami berbual secara sulit dan santai di kalangan teman-teman lama. Tetapi saya tidak boleh mengesahkan apa perbualan peribadi dan sulit itu," katanya.

"Terdapat ramai orang di sekeliling, dan kita berbincang mengenai banyak perkara," katanya.

Apabila ditanya sama ada beliau sedar seseorang sedang merakamkan perbualan itu, beliau berkata tidak tahu jika ada orang yang merakamnya tetapi melihat ramai orang mengambil gambar.

"Saya mendengar orang memberi amaran: 'Jangan rekod. Jangan tangkap gambar," katanya.

No comments:

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung