Nuffnang

Wednesday, January 18, 2017

DAHSYATTT !!! Perompak tertanggal topeng muka tetak mangsa

Perompak tertanggal topeng muka tetak mangsa
Rakaman CCTV menunjukkan perompak yang masuk melalui pintu depan kedai runcit terbabit.
KOTA BHARU – Seorang lelaki berketurunan Pakistan juga tauke sebuah kedai runcit di Pasir Tumbuh, di sini, hampir putus jari kelingking selepas ditetak perompak yang tertanggal topeng muka ketika merompak kedainya, awal pagi tadi.
Arshad Ali, 34, turut mengalami kecederaan di belakang badan akibat kejadian pada jam 5 pagi tersebut.
Pekerjanya, ibu tunggal, Isniaida Abdul Wahab, 39, berkata, mereka didatangi tiga lelaki bertopeng yang bersenjatakan kapak serta pedang, secara tiba-tiba menyerbu masuk ke dalam kedai serta merompak mereka.
Katanya, seorang suspek yang memegang kapak meluru ke arah Arshad, manakala dua lagi suspek yang bersenjatakan pedang panjang mengacukan senjata itu ke arahnya yang berada di kaunter serta memaksa dia menyerahkan wang tunai.
“Dalam kekalutan, majikan saya bertindak mencapai kayu dan bergelut dengan suspek yang memegang kapak, bagaimanapun topeng muka suspek tertanggal menyebabkan raup wajahnya terlihat dengan jelas.
 “Saya sempat berpaling ke arah dia dan terkejut kerana mengecamnya sebagai pelanggan tetap yang kerap ke kedai ini. Suspek yang turut tersentak dengan keadaan itu meluru sambil mengayun kapak berkali-kali ke kepala saya, tetapi dihalang Arshad dengan tubuhnya sebagai perisai,” katanya.
Akibatnya, Arshad yang cedera terkena tetakan dan dibawa ke Hospital Universiti Sains Malaysia untuk rawatan. Mangsa menganggarkan kerugian mereka bernilai RM6,000 daripada wang tunai, kad tambah nilai serta rokok jenama Dunhill yang larikan kumpulan perompak terbabit.

No comments:

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung