Nuffnang

Monday, June 11, 2018

Perghhh !!! “Mara milik rakyat marhaen, bukan orang kaya” – Syed Saddiq



“Mara milik rakyat marhaen, bukan orang kaya” – Syed Saddiq


PETALING JAYA: Ahli Parlimen Muar, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman akan memastikan kemudahan tajaan pelajar di bawah Majlis Amanah Rakyat (Mara) dapat memanfaatkan golongan yang berkelayakan.
Beliau yang merupakan Ketua Pemuda Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) memandang serius berhubung dakwaan terdapat pelajar daripada golongan berpendapatan tinggi ditaja di bawah kerajaan baharu Pakatan Harapan (PH).
“Saya pandang isu ni secara serius. Kalau ada anak orang kaya yang ditaja bawah kerajaan baharu ini, saya akan pastikan tindakan keras diambil ke atas pihak tersebut.
“Mara milik rakyat marhaen, bukan orang kaya,” kata Syed Saddiq menerusi status yang dimuat naik di akaun Twitter miliknya pada petang Ahad.
Beliau berkata demikian bagi mengulas persoalan seorang netizen yang mendakwa bahawa terdapat pelajar golongan kurang berkemampuan tidak mendapat kemudahan Mara tetapi sebaliknya ia diberikan kepada pelajar golongan berpendapatan tinggi.

“Apa pasal anak orang miskin tak dapat (tajaan) Mara, yang dapat Mara anak orang kaya?,” soal pengguna Twitter @Reshz yang turut mendakwa terdapat pelajar mendapat ‘pointer’ tinggi tidak diberikan tajaan agensi itu.
Sehubungan itu, Syed Saddiq meminta butiran berhubung dakwaan tersebut bagi membolehkan beliau mengambil tindakan sewajarnya.
Mara yang merupakan agensi di bawah Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah ditubuhkan bagi memajukan, menggalakkan, memudahkan dan menjalankan pembangunan ekonomi dan kemasyarakatan khususnya di luar bandar.

No comments:

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung