Nuffnang

Thursday, June 27, 2019

Maaflah dah 19 tahun tiada tangan! Terima pakwe OKU bukan sebab harta, rupa... GF kata “dia tiada kekurangan”


Nuha dan Eby merupakan kawan rapat sebelum menjadi pasangan kekasih.
BENARLAH kata orang cinta tidak mengenal paras rupa. Kalau hati sudah berkenan, kekurangan itu dianggap sebagai satu keistimewaan. Tq Mstar
Ungkapan ini tepat bagi menggambarkan situasi yang dialami Wan Nuriha Wan Adenan, 19, yang tidak malu memilih Nadzriel Shazran sebagai teman lelakinya meskipun jejaka itu dilahirkan tanpa tangan kiri.
Kisah percintaan pasangan ini tular di media sosial selepas Wan Nuriha atau lebih mesra disapa Nuha berkongsi video momen indah sambutan hari lahirnya yang ke-19 pada Sabtu lalu.
Nuha ketika dihubungi mStar mengakui dia dan Nadzriel yang dikenali sebagai Eby merupakan kawan rapat sebelum menjadi pasangan kekasih.
"Kami satu fakulti di Universiti Teknologi Mara (UiTM Dungun) jadi dah kenal lama. Memang kami selalu WhatsApp pun sebelum ni sebab kawan-kawan. Kami cakap pun gurau-gurau kasar.
"Tiba-tiba masa birthday Nuha 5 April lalu dia cakap dia suka dekat Nuha. Ingat dia bergurau je sebab sebelum tu pun dia selalu buat pickup line. Tapi dia cakap dia dah lama suka dan baru berani nak beritahu," katanya.

Nuha membuat kejutan hari lahir kepada Eby pada Sabtu lalu.
Nuha yang mengambil jurusan Diploma Pengurusan Pejabat mengakui dia menerima cinta Eby selepas melihat kesungguhan dan keikhlasan jejaka berusia 19 tahun itu.
"Bila dah lama berkawan kita boleh nilai dia jenis orang macam mana. Dia layan kita baik dan lebih menghargai orang di sekelilingnya. Dia juga kelakar, rajin dan bersemangat untuk belajar.
"Saya tak malu setiap kali apabila keluar dengan dia. Bagi saya dia tiada kekurangan. Saya terima dia seadanya. Walaupun dia kurang upaya dia boleh buat semua benda macam orang normal," katanya.
Bercerita lebih lanjut mengenai diri Eby, gadis berasal dari Kemaman, Terengganu itu berkata teman lelakinya itu seorang yang suka merendah diri dan aktif bersukan.
"Disebabkan keadaannya tanpa tangan kiri sejak lahir dia lebih suka merendah diri. Tapi saya bangga dengan dia kerana dia ada kelebihan berbanding kita yang normal ini.
"Dia aktif bermain bola tampar di universiti. Dia juga main futsal dan bola sepak macam biasa. Saya sendiri pun tak boleh terfikir macam mana dia nak main semua tu.

Antara komen netizen yang sebak melihat video tersebut.
"Eby juga boleh memandu. Dia akan menggunakan tangan palsu. Tapi dia beritahu lebih selesa menggunakan tangan sedia ada jika melakukan perkara lain," katanya.
Nuha turut terkilan dengan kritikan netizen yang menganggap dia menerima Eby disebabkan paras rupa dan berharta.
"Bila baca komen negatif kami berdua macam tak sedap hati nanti apa orang cakap dekat family kami.
Saya tak malu setiap kali apabila keluar dengan dia. Bagi saya dia tiada kekurangan. Saya terima dia seadanya. Walaupun dia kurang upaya dia boleh buat semua benda macam orang normal.

WAN NURIHA WAN ADENAN.

"Saya pelik jugalah mereka (netizen) tak kenal pun kami tapi cakap seolah-olah macam kenal kami. Terkejut jugalah sebab mereka buat andaian sendiri.
"Kalau dia ada paras rupa pun kalau layan kita tak baik, sudah tentu kita tak boleh terima juga kan," katanya.
Bagaimanapun Nuha berkata Eby menasihatinya supaya tidak mengendahkan komen negatif tersebut.
"Dia sebenarnya dah biasa orang cakap macam-macam dekat dia. Dia kata dah lali. Biarlah mereka nak kata apa pun. Lagipun mereka tak kenal kami siapa," katanya.


Nuha dan Eby merupakan pelajar di UiTM Dungun, Terengganu.
Ditanya mengenai jodoh mereka, anak ketiga daripada lima beradik itu enggan terlalu memikirkan perkara itu buat masa ini.
"Kami nak fokus belajar dulu dan mahu banggakan keluarga kami. Pasal jodoh tu biar Allah tentukan.
"Lagipun kami baru sahaja berusia 19 tahun. Perjalanan pun masih jauh lagi. Kami tengah final exam sekarang. Jadi minta anda semua doakan agar kejayaan kami," katanya.
Video berdurasi dua minit 20 saat yang dimuat naik Nuha di Twitternya mengundang sebak netizen dan rata-rata mereka mendoakan hubungan mereka berkekalan.
Sejak dimuat naik Sabtu lalu, posting Nuha dengan kapsyen ‘Happy Birthday Love, katanya "maaflah dah 19 tahun tiada tangan" mendapat 33,800 ulang kicau dan 38,400 tanda suka.

2 comments:

yanmaneee said...

jordan shoes
supreme clothing
yeezy shoes
air max 270
hermes handbags
goyard
timberland
air max 2018
mbt shoes
hermes

thetes said...

my latest blog post c1l72o5a41 replica gucci handbags replica bags in china blog link h3c07w9o15 high end replica bags replica bags australia replica bags south africa Get the facts x7y87y6o17 replica bags manila

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung