Nuffnang

Thursday, January 2, 2020

Masyallah !!! Cikgu menangis lihat murid darjah 1 ceria bawa ibu ayah buta lawat sekolah, tunjuk kelasnya- “Mana pondok mak nak tunggu kamu?”


Cikgu menangis lihat murid darjah 1 ceria bawa ibu ayah buta lawat sekolah, tunjuk kelasnya- “Mana pondok mak nak tunggu kamu?”

Kisah seorang murid yang memimpin tangan ibu dan bapanya yang cacat penglihatan sewaktu sesi orientasi baru-baru ini begitu menyentuh hati netizen. Foto: FB Nadwa Nasir
“MATA masuk habuk”, demikian komen netizen yang tersentuh hati melihat perkongsian oleh seorang pengguna Facebook mengenai kisah seorang murid yang baru memasuki Tahun Satu.
Menerusi perkongsian pengguna Facebook, Nadwa Nasir itu, dia menceritakan kisah seorang murid perempuan yang hadir bersama kedua-dua orang tuanya sewaktu sesi orientasi baru-baru ini.
Apa yang menyentuh hati, murid berkenaan yang bertindak memimpin tangan ibu bapanya kerana kedua-duanya cacat penglihatan.
Cerita guru berkenaan, sungguhpun kedua-dua orang tuanya berjalan dengan bantuan murid perempuan tersebut berserta tongkat, si anak tetap gigih menunjukkan lokasi kelas serta beberapa lokasi lain di sekitar sekolahnya.

Posting yang dimuat naik oleh pengguna Facebook bernama Nadwa Nasir begitu menyentuh hati netizen.
“Selesai orientasi, dia pimpin mak ayah dia…. Tunjuk kelas dia kat mana, padang kat mana, kantin kat mana. Macam la mak ayah dia boleh melihat.
“Mak, sini la kantin.. Mak, sini padang sekolah. Mak dia tanya dia ‘mana pondok mak nak tunggu kamu nanti?’.
“Dia jawab ‘sini la mak, dekat sini’. Padahal depan dia je pondok tu tapi si anak tetap explain macam nampak-nampak saja,” tulis guru itu dalam coretannya.
Guru tersebut turut memuatnaik sekeping gambar bagi menceritakan situasi yang menyentuh hati itu.
Melihatkan keadaan itu, guru berkenaan berkata dia tidak dapat menahan air mata kerana kagum dengan ketabahan anak sekecil itu.
Rata-rata netizen yang meluahkan rasa sebak dan kagum dengan ketabahan murid perempuan berkenaan.
“Jatuh air mata aku melihat seorang anak kecil. Memimpin mak ayahnya yang tidak dapat melihat ke orientasi Tahun 1. Dia sendiri menulis nombor handphone mak ayah…walau baru bertatih menulis…walau nombornya terbalik.
“Kuatnya kamu wahai anak. Berdikarinya kamu pada usia terlalu muda ini. Teacher doakan kamu berjaya dunia akhirat. Kamu yang paling kuat. Buat teacher rasa teacher perlu kuat lebih dari kamu bagi menempuhi 2020,” tulis guru tersebut lagi.
Sehingga kini posting tersebut meraih sehingga 12,000 perkongsian di Facebook, selain dibanjiri dengan ribuan komen netizen.
Rata-ratanya meluahkan rasa sebak mengenangkan betapa tabahnya murid perempuan tersebut di kala rakan sebaya yang lain gembira dilayani ibu bapa masing-masing.
“Mata masuk habuk la,” tulis seorang pelayar.
“Alahai anak.. air mata makcik tiba-tiba turun dengan lajunya. Semoga Allah pelihara kamu dan permudahkan segala urusanmu anak,” komen seorang pelayar lain.
“Tersentuh hati melihat akan anak yang membawa ibunya OKU, moga anak ini mendapat kecemerlangan di dunia dan akhirat, amin,” komen pelayar lain.

6 comments:

Anonymous said...

semoga anak ini jadi orang yang soleh cemerlang dan jadi pemimpin beriman bukan pemimpin fitnah.

Aminn

Zul said...

Tahniah3 adik.Moga menjadi anak solehah.

teddy lisa said...

Nama:Teddy Liza
status perkawinan: janda
jumlah pinjaman:3.6 miliar rupiah
tempat tinggal saya:. Palangkaraya
email ku:::teddyliza2020@gmail.com
kesaksian yang memotivasi saya whatsapp :;l+ 6281617538564
tujuan pinjaman saya :Investasi / hutang

Halo semuanya, sekarang dari (bahasa Indonesia [baˈha.sa in.doˈne.sja])/Malay, . Saya seorang janda dengan dua anak dan sejak Februari 2019 karena kebakaran dalam bisnis yang membanjiri bisnis saya dan saya mencoba mencari pinjaman dari bank saya, bank mengatakan dengan saya memiliki kredit buruk sehingga saya mencobanya dengan pemberi pinjaman lain di mana saya bodoh. Tetapi seperti yang Tuhan kehendaki, saya membaca kesaksian AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM di majalah bisnis, yang membantu bisnis dan individu dengan pinjaman besar. Saya mengajukan permohonan dan saya telah menerima pinjaman 3,6 miliar rupee dengan tingkat bunga sangat rendah 1% dan rencana pembayaran yang lebih baik. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa ada banyak scammer di sini. Ambil permintaan peminjam untuk biaya asuransi, Peminjam tidak memiliki sertifikat bisnis, Peminjam palsu tidak peduli dengan gaji bulanan Anda yang membuat Anda memenuhi syarat untuk mendapat pinjaman, peminjam Palsu tidak memiliki alamat kantor fisik. Peminjam palsu meminta biaya pendaftaran dan biaya pajak, peminjam Palsu tidak memiliki situs web. Jika Anda mencari pinjaman, selalu minta pemberi pinjaman untuk situs webnya, karena banyak pemberi pinjaman palsu tidak memiliki alamat dan situs web. Jika Anda menginginkan pinjaman yang sah,Sukses hanya datang bagi mereka yang percaya pada diri mereka sendiri dan siap untuk menang. Saya tidak mengharapkan apa pun selain yang terbaik untuk Anda. Beralih ke tahap baru dalam hidup bisa menjadi proses yang menantang. Semoga Anda beruntung dalam semua upaya masa depan Anda, Anda akan menjadi hebat. ajukan sekarang.

Aasimaha adila ahmed kontak pusat aplikasi pinjaman
E-mail**aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
Whatsapp *********^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^+ 447723553516

Unknown said...

Pengikut islam yang terkasih

Nama saya Hendra Setiawan dari Malang Indonesia
Apakah saya di sini untuk memberi tahu semua saudara dan saudari saya tahu bahwa ada cara yang lebih baik untuk mendapatkan pinjaman tanpa stres dan perusahaan pinjaman ini 100% dipercaya dan peduli pada kesejahteraan orang lain dan mereka memberikan pinjaman kepada orang-orang untuk membantu kebutuhan keuangan mereka

Jadi saya memberi tahu Anda pencari pinjaman untuk mengajukan pinjaman di METROLINA CREDIT COMPANY
Mereka jujur dan saya jamin Anda bahwa Anda tidak akan menyesal mendapatkan pinjaman dari perusahaan ini dan yang terbaik adalah mereka tidak akan menangkap Anda atau menyaring properti Anda jika Anda tidak dapat memenuhi jangka waktu pinjaman selama Anda memiliki penjelasan yang masuk akal ketidakmampuan Anda untuk memenuhi pembayaran pinjaman pada saat jatuh tempo

METROLINA CREDIT COMPANY adalah perusahaan pemberi pinjaman terbaik di sektor peminjaman dan saya akan menyarankan agar Anda mengajukan pinjaman sekarang dan keluar dari tekanan keuangan

Saya telah menjadi korban penipuan pinjaman selama bertahun-tahun dan ini membuat saya lebih banyak hutang dan saya sangat lemah dan bahkan tidak dapat membayar schoo; biaya untuk anak-anak saya lagi. anak saya tinggal di mengasah selama 1 tahun sebelum saya mendapat pinjaman dari METROLINA CREDIT COMPANY dan sejak itu hidup saya berubah menjadi lebih baik dan saya memiliki bisnis yang lebih baik untuk istri saya dan PABRIK ROTI saya hampir selesai sekarang
Saya lebih bahagia daripada saya dulu dan sekarang saya tahu bahwa hidup memiliki lebih banyak untuk ditawarkan ketika Anda memiliki uang
Hubungi  METROLINA CREDIT COMPANY hari ini dan tulis ulang kisah Anda seperti saya


COMPANY NAME ::: METROLINA CREDIT COMPANY
GMAIL :: metrolinacreditcompany@gmail.com
facebook ::::: Perusahaan Kredit Metrolina /
IG :::: Kredit MetrolinaWHATSAPP ;;;;;  + 16503822846

        KONTAK SAYA
Nama Saya :: Hendra Setiawan
GMAIL saya ::: hendrasetiawanhendra502@gmail.com
WHATSAPP;;;; +60107103277
SEMUA TERIMA KASIH ATAS PERUSAHAAN KREDIT METROLINA

RIKA ANDERSON LOAN INVESTMENT COMPANY said...

Di RIKA ANDERSON LOAN COMPANY, kami menawarkan semua jenis bantuan kewangan kepada semua individu, kadar faedah kami adalah 2% setiap tahun. Kami juga memberikan nasihat dan bantuan kewangan kepada kami pelanggan dan pemohon Sekiranya anda mempunyai projek yang baik atau ingin memulakan perniagaan dan memerlukan pinjaman untuk membiayai dengan segera, kami dapat membincangkannya, menandatangani kontrak, dan kemudian membiayai projek atau perniagaan anda untuk anda bersama-sama dengan Bank Dunia dan Bank Industri.

Kategori Perniagaan

Perniagaan Merchandising.
Perniagaan pembuatan
Perniagaan Hibrid.
Perniagaan tunggal
Perkongsian.
Syarikat.
Syarikat terhad.
pinjaman peribadi.
pinjaman pelaburan.
Pinjaman Pinjaman.
Kredit pemilikan rumah.

HUBUNGAN SYARIKAT PINJAMAN:
Laman web: rikaandersonloancompany.webs.com
E-mel: rikaandersonloancompany@gmail.com
Panggilan Pelanggan: +1 (323) 689-3663
Sembang Whatsapp: + 1-323-689-3663
Facebook: Rika Anderson Alfreda
Instagram: Rikaandersonloancompany.alfred
Twitter: @LoanRika
Ibu Pejabat: 228 Park Ave S, New York, NY 10003-1502, Amerika Syarikat
Cukai / CAC /: 1095/0730/2028
Mahkamah Agung Daerah New York, NY9016 34001

Mohammad Ismali said...

kesaksian nyata dan kabar baik !!!

Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung