Nuffnang

Friday, February 21, 2020

Semoga Kes Keluarga Ali Putih Selesai Dengan Aman

Nasihatkan Ali Puteh, Sharnaaz Ahmad dituduh berlagak pandai soal agama - “Apa Ali buat fasal balu arwah itu salah tapi dia dah menyesal”

Sharnaaz hanya ingin beri nasihat kepada Ali berkenaan isu antaranya dengan Aliff dan Nor Hidayah.
TINDAKAN pelakon Sharnaaz Ahmad meninggalkan komen nasihat kepada pelawak Ali Puteh berkenaan isu panas antaranya dengan Datuk Aliff Syukri dan isteri Allahyarham Abam Bocey, Nor Hidayah dikecam netizen.
Sharnaaz memberitahu dia tidak berniat untuk berlagak pandai dalam soal agama, sebaliknya hanya ingin memberi nasihat memandangkan Ali dan Allahyarham Abam Bocey merupakan antara rakannya dalam industri.
ARTIKEL BERKAITAN: “Walapun seringgit, tetap kena faraid!” - Ali Puteh pelik kakak ipar serah dompet arwah tanpa wang tunai dan kad bank
Dia juga beranggapan tindakan Ali memuat naik status yang ditujukan kepada Aliff Syukri dan kakak iparnya, Nor Hidayah dibuat dalam keadaan marah.

Sharnaaz berharap netizen tidak terus membuat kesimpulan tanpa mendengar penjelasan kedua-dua belah pihak.
"Sampai ada orang mesej aku cakap jangan buat pandai fasal agama. Aku nasihat saja sebab Ali kawan aku dan arwah Abam kawan aku satu industri.
"Cuba fikir kalau jadi pada keluarga anda tiba-tiba orang luar tanya soalan itu dan menyebabkan pecah belah keluarga. Itu bukan cara Islam bertanya.
"Bukan marah, bukannya tak suka dan benci. Zaman marah, tak puas hati dan balik meja dah lepas. Ali pun ada otak.
"Tapi dalam keadaan marah tambah hasutan syaitan, manusia sentiasa buat kesilapan," katanya menerusi video yang dimuat naik di Instagram pada Jumaat.
Apa Ali buat itu fasal balu arwah memang salah. Siapa kata tak salah tapi dia dalam keadaan marah dan terlepas cakap.

SHARNAAZ AHMAD
PELAKON
Menerusi komen yang ditinggalkan, Sharnaaz memberitahu Ali untuk bersabar dan menganggap apa yang terjadi sebagai satu ujian untuknya.
Bagaimanapun, segelintir netizen menganggap aktor itu seakan-akan mempertahankan perbuatan Ali memuat naik status kasar terhadap kakak iparnya dan Aliff Syukri.
Pada Rabu, Ali memuat naik status berbaur hinaan kepada balu abangnya itu tanpa berfikir panjang menimbulkan kemarahan netizen di laman sosial.
Ali tidak dapat menahan kemarahannya selepas melihat video temu bual Aliff Syukri di Facebook yang bertanyakan kepada Nor Hidayah mengenai harta peninggalan arwah.

Komen yang ditinggalkan Sharnaaz mengundang kecaman netizen.
Dalam pada itu, Sharnaaz meminta netizen untuk tidak sewenang-wenangnya melemparkan kecaman dan membuat kesimpulan tanpa mendengar penjelasan daripada semua pihak.
"Aku tengok ramai hentam dan cakap suka hati tanpa dengar penjelasan. Apa Ali buat itu, fasal balu arwah memang salah. Siapa kata tak salah tapi dia dalam keadaan marah dan terlepas cakap.
"Bagi aku, dia mesti menyesal dengan apa yang dia cakap. Tak tahu la kalau dia tak menyesal. Ikut logik aku tengok cara dia cakap memang menyesal.
"Sebelum kita jump to conclusion, dengar dulu apa orang nak cerita. Jangan pandai-pandai kata makan harta anak yatim. Fitnah orang itu.
"Betul ke dia makan? Anda tahu ke? Duduk satu rumah dengan dia? Tak tahu, jangan buat pandai, biar mereka selesaikan sendiri," ujarnya.

1 comment:

Blogger said...

As reported by Stanford Medical, It is in fact the SINGLE reason women in this country get to live 10 years more and weigh on average 42 pounds lighter than us.

(And actually, it has absoloutely NOTHING to do with genetics or some secret-exercise and absolutely EVERYTHING to "how" they eat.)

BTW, I said "HOW", and not "what"...

Tap on this link to reveal if this little questionnaire can help you discover your true weight loss potential

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung