Nuffnang

Friday, February 28, 2020

Viral !!! Ustazah ‘merangkak’ akhirnya bersuara, terima tawaran ke Osaka - “Ada baiknya saya lari sebentar tenangkan fikiran”


Ustazah ‘merangkak’ akhirnya bersuara, terima tawaran ke Osaka - “Ada baiknya saya lari sebentar tenangkan fikiran”

Guru agama yang viral gara-gara dipaksa merangkak baru-baru ini menyatakan persetujuan menerima pakej pelancongan ke Osaka yang ditawarkan oleh syarikat pelancongan Razi. Foto: FB
“INI adalah antara hadiah yang Allah hantar kepada saya,” demikian kata guru di sebuah sekolah agama yang videonya dipaksa merangkak oleh seorang wanita menjadi tular di media sosial, baru-baru ini.
Beliau yang enggan dikenali identitinya itu berkata demikian sebagai mengulas ganjaran berupa pakej pelancongan ke Osaka, Jepun, yang ditawarkan oleh seorang individu.

“Saya bersyukur sangat kerana ada insan yang nampak pengorbanan seorang pendidik.
“Di kala saya berdiam diri di atas kemelut yang berlaku baru-baru ini, Allah beri ganjaran kepada saya.
“Saya yakin dan reda bahawa apa yang berlaku baru-baru ini adalah ujian daripada Allah. Saya hadapinya dengan reda. Sekiranya kita reda, pasti ada kemanisannya kelak,” katanya kepada mStar.

Rakaman guru agama berkenaan yang dipaksa merangkak oleh seorang ibu, menjadi tular baru-baru ini.
Ketika ditanya sama ada mahu menyertai trip lawatan ke negara matahari terbit itu, guru agama berusia 39 tahun itu berkata beliau menerima tawaran tersebut dengan penuh rasa bersyukur, selain turut melahirkan rasa terharu di atas sokongan yang diberikan kepadanya.
“Saya terima tawaran tersebut dan menganggapnya sebagai satu penghargaan.
“InsyaAllah, saya pun sudah berbincang dengan keluarga dan mereka bersetuju memberi keizinan kepada saya untuk menyertainya.
“Saya juga sudah berbincang dengan penyelia sekolah, dan pada dasarnya sudah memaklumkan kepada pihak pentadbiran sekolah mengenai tawaran ini.
“Mungkin ada baiknya untuk saya lari sebentar dan tenangkan fikiran sebelum memikirkan perancangan seterusnya selepas ini,” katanya sambil memaklumkan bahawa beliau sudah menghubungi individu yang memberi tawaran pakej pelancongan tersebut.
Saya yakin dan reda bahawa apa yang berlaku baru-baru ini adalah ujian daripada Allah. Saya hadapinya dengan reda. Sekiranya kita reda, pasti ada kemanisannya kelak.
GURU AGAMA
mStar pada Khamis melaporkan hasrat seorang individu bernama Razi Jamit yang mahu menghadiahkan guru agama tersebut pakej pelancongan selama lima hari ke Osaka pada awal April depan.
Razi yang juga pengasas sebuah syarikat pelancongan berkata, tawaran itu adalah sebagai tanda penghargaan dan sokongan syarikatnya terhadap guru tersebut.
Dalam pada itu, guru agama tersebut turut menzahirkan ucapan terima kasihnya kepada individu berkenaan kerana bermurah hati menaja pakej pelancongan tersebut secara percuma kepadanya.
Posting Razi di Facebook mengenai pakej pelancongan ke Osaka, Jepun yang mahu diberikan kepada guru agama berkenaan.
“Terima kasih kepada Encik Razi atas peluang ini. Saya tak mampu membalasnya melainkan ucapan terima kasih kepada beliau. Mudah-mudah niat ikhlasnya dibalas oleh Allah,” ujar guru yang sudah 13 tahun bergelar pendidik.
Enggan mengulas lanjut insiden yang menimpanya baru-baru ini, guru tersebut berkata apa yang penting, dia sangat bersyukur kerana dikelilingi insan-insan yang tidak henti-henti memberi sokongan kepadanya.
Razi sudah 10 tahun menubuhkan syarikat pelancongan.
“Saya bersyukur dikelilingi insan yang sangat hebat, antaranya ibu saya. Dialah yang menenangkan dan berada di samping saya ketika melalui perkara ini.
“Juga adik-beradik, dan sahabat- sahabat yang sentiasa berada teguh di belakang. Malah Whatsapp saya tak henti-henti dihujani kata-kata semangat. Alhamdulillah, sahabat-sahabat setia melindungi saya dengan tidak dedahkan Facebook, dan butiran tentang diri saya.
“Bila jadi macam ni, terdetik di hati kecil saya, sememangnya Allah itu Maha Mendengar. Apa pun, saya reda dengan ujian ini.
“Dan tidak lupa, kepada orang ramai yang tak henti-henti memberi sokongan dan mendoakan walaupun saling tidak mengenali, terima kasih saya ucapkan. Kita doakan yang baik-baik sahaja untuk semua,” katanya mengakhiri bicara.
Tags/Kata Kunci:merangkak , ustazah , guru agama , Osaka

1 comment:

Unknown said...

You should see how my associate Wesley Virgin's biography launches in this shocking and controversial video.

You see, Wesley was in the army-and shortly after leaving-he discovered hidden, "self mind control" tactics that the CIA and others used to obtain whatever they want.

As it turns out, these are the exact same SECRETS lots of celebrities (notably those who "come out of nowhere") and top business people used to become rich and successful.

You've heard that you use less than 10% of your brain.

That's really because the majority of your BRAINPOWER is UNCONSCIOUS.

Perhaps that conversation has even taken place IN YOUR very own mind... as it did in my good friend Wesley Virgin's mind around 7 years ago, while driving an unlicensed, trash bucket of a vehicle with a suspended driver's license and with $3.20 in his bank account.

"I'm absolutely fed up with going through life paycheck to paycheck! When will I get my big break?"

You took part in those types of thoughts, isn't it so?

Your success story is waiting to start. All you have to do is in YOURSELF.

Watch Wesley Virgin's Video Now!

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung