Nuffnang

Thursday, February 6, 2020

Wow !!! Tayar terbuang beri pulangan lumayan


Tayar terbuang beri pulangan lumayan
NORJULIANA YAACOB | | 6 Februari 2020



Noor Azizi menunjukkan cara membuat kerusi menggunakan tayar terpakai.
Noor Azizi bergambar bersama tayar yang siap dipasang tali nelon
ARAU - Usaha pasangan suami isteri di Kampung Padang Siding di sini yang menjadikan tayar terbuang sebagai kerusi dan meja ternyata berbaloi kerana mampu menerima pulangan lumayan.
Noor Azizi Abu Bakar, 40, dan Siti Aida Ramli, 36, menjadikan media sosial sebagai sumber untuk mendapatkan idea bagi menghasilkan set kerusi yang cantik dan menarik.
Noor Azizi berkata, penghasilan set kerusi itu adalah cetusan idea daripada seorang kenalan dari kedai tayar.
"Kenalan itu turut mengajar saya cara menebuk lubang dan menyulam tali. Saya juga banyak merujuk cara membuat kerusi daripada internet," katanya ketika ditemui di rumahnya di sini.
Noor Azizi menebuk lubang pada tayar bagi membolehkan tali dipasang
Bagaimanapun katanya, tidak mudah membuat kerusi berkenaan kerana dia mencuba hampir sepuluh kali sebelum benar-benar berpuas hati dengan hasilnya.
Peniaga itu juga nekad berusaha sehingga akhirnya mampu menghasilkan sebuah kerusi menggunakan tiga biji tayar kereta manakala penyandar dihasilkan menggunakan tayar motosikal yang dipotong mengikut kesesuaian.
"Pada tahun 2016 saya dan isteri mula menjual kerusi yang dihasilkan. Satu set mempunyai lima kerusi dan sebuah meja dijual pada harga RM400 dan sehingga kini lebih 50 set sudah terjual," katanya.
Noor Azizi berkata, pada permulaannya dia mengambil masa sehari untuk menyiapkan satu unit tayar sebelum benar-benar mahir.
"Saya hanya memerlukan masa tidak sampai tiga hingga empat jam untuk menyiapkan satu set kerusi meja yang ditempah oleh pelanggan," katanya.
kerusi yang siap dihasilkan
Berkongsi cara menghasilkan kerusi, kata Noor Azizi, dia perlu menebuk 32 lubang pada tayar dan menggunakan tali jenis nilon serta paku bagi memastikan keselesaan mereka yang duduk di kerusi berkenaan.
Seiring dengan perkembangan semasa, Noor Azizi turut mengolah tayar terpakai itu mengikut kehendak pelanggan.
Kata Azizi, set kerusi tayar hasil tangannya yang mendapat permintaan sehingga ke selatan banyak membantu dirinya menjana pendapatan keluarga.
Noor Azizi memasang tali nelon pada tayar sebagai tempat duduk

1 comment:

EVA FIORENTINA APRILA said...

Saya ibu EVA FIORENTINA APRILA  dari palembang mengucap syukur kepada allah,karna melalui bantuan dari aki abdul jamal yg sebesar 20m kini saya sudah bisa menjalankan usaha saya lagi.Puji syukur saya panjatkan kepada Allah yang telah mempertemukan saya dengan Aki Abdul Jamal dan melalui bantun pesugihan putih beliau yang sebar 5M inilah yang saya gunakan untuk membuka usaha selama ini,makanya saya sengaja memposting pesang sinkat ini biar semua orang tau kalau Aki Abdul Jamal bisa membantuh kita mengenai masalah ekonomi dengan bantuan pesugihan putihnya yang tampa tumbal karna saya juga tampa sengaja menemukan postingan orang diinternet jadi saya lansun menhubungi beliau dan dengan senang hati beliau mau membantuh saya,,jadi bagi teman teman yang mempunyai keluhan jangan anda ragu untuk menghubungi beliau di No Wa 085-254-384-488- rasa
senang ini tidak bisa diunkapkan dengan kata kata makanya saya suatu hari nanti saya akan berkunjun ke kediaman Aki untuk silaturahmi.Wassalam dari saya ibu EVA FIORENTINA APRILA dan untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Aki disini PESUGIHAN UANG GAIB TANPA TUMBAL

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung