Nuffnang

Saturday, April 10, 2021

Terpikat dengan lelaki OKU, kini dah pun jadi suami... isteri jual produk herba demi ‘mata batu’

 

Terpikat dengan lelaki OKU, kini dah pun jadi suami... isteri jual produk herba demi ‘mata batu’ - “Nampak sikit senget, ingatkan tanda lahir”

Gambar kiri menunjukkan keadaan mata suami Norfasarina yang memakai bola mata palsu, sementara foto kanan memaparkan Norfasarina bersama suami.

BERAT ujian yang menimpa oleh seorang wanita apabila kehidupannya bersuamikan Orang Kelainan Upaya (OKU) penglihatan.

Namun, dia menerima suratan takdir kerana jatuh hati dengan suaminya yang mempunyai kekurangan itu sebelum mendirikan rumah tangga.

Kisah pasangan suami isteri itu dikongsi menerusi aplikasi TikTok, menunjukkan perjalanan suaminya yang memakai prostesis bola mata (bola mata palsu).


Wanita berkenaan, Norfasarina Rahmat, 29, berkata, mereka berkahwin pada 2015 selepas mengenali hati budi masing-masing bermula dari rakan sekerja.



Suami Norfasarina sebelum terlibat dalam kemalangan yang merosakkan mata kanannya.

Norfasarina memberitahu, suaminya yang berusia 33 tahun mengalami kecacatan pada mata kanan selepas terlibat dengan kemalangan membabitkan motosikal kira-kira 10 tahun lalu.

"Mula-mula kenal, saya tak tahu dia OKU sebab keperibadian dan penampilannya lebih terserlah. Memang nampak ada sedikit senget pada matanya, tapi ingatkan ia tanda lahir.

"Selepas dua bulan kami rapat, baru saya tahu pasal mata dia yang sebenar. Tapi saya tetap tidak memandangnya seperti OKU kerana hati budinya buat saya terpikat. Alhamdulillah, hidup saya bahagia di samping suami," katanya kepada mStar.



Suami Norfasarina ketika menjalani rawatan.

Norfasarina berkata, dia pernah bertugas sebagai penyelia landskap di Kuala Lumpur dan kini mengusahakan bisnes dengan menjual produk herba secara kecil-kecilan.

"Saya memulakan bisnes sejak PKP (Perintah Kawalan Pergerakan) pertama pada awal 2020. Suami pula bekerja sebagai petugas kawalan serangga perosak.

"Purata jualan produk herba saya mencatatkan RM4,000 sebulan. Untung bersih mungkin tak banyak, tapi cukup untuk kami berdua kerana suami juga bekerja," ujarnya berasal dari Gombak, Selangor.

Ramai lagi orang yang kurang bernasib baik yang perlu diberikan bantuan, kami masih boleh mencari rezeki

NORFASARINA RAHMAT

Wanita itu bagaimanapun meluahkan kesulitan yang dihadapi oleh suaminya yang kini terpaksa menggunakan mata palsu dalam keadaan yang tidak selesa.

"Bahagian mata kanan suami saya tu masih mengeluarkan air mata sehingga menyebabkan 'mata batu' (bola mata palsu) dia semakin terhakis.

"Ia menyebabkan rasa tidak selesa apabila saiz mata palsu semakin kecil dan mulai terasa sejak 2019. Suami pernah tukar 'mata batu' yang murah tapi tidak sesuai," katanya.



Norfasarina (kanan) dan suami mendirikan rumah tangga pada 2015.

Sehubungan itu, Norfasarina berkata, suaminya memerlukan sebiji mata palsu baharu yang bersesuaian dengan kos dianggarkan antara RM4,000 dan RM5,000.

"Bukannya kami tidak bekerja atau tak ada duit langsung, cuma kos mata palsu baru agak tinggi buat kami yang hidup cukup-cukup makan.

"Tapi kami tidak mengharapkan sumbangan atau tajaan bagi membiayai mata palsu suami saya tapi kami mahu usaha sendiri. Ramai lagi orang yang kurang bernasib baik yang perlu diberikan bantuan, kami masih boleh mencari rezeki," ujarnya.

Menurut Norfasarina, apa yang diharapkannya adalah supaya bisnes produk herba bertambah maju dan menjana lebih pendapatan untuk memenuhi hasrat suaminya.

"Saya amat berharap rezeki kami dimurahkan bagi membantu dia menggantikan 'mata batu' yang baru. Moga lebih ramai yang membantu menyokong bisnes saya," katanya.

Nak macam-macam info? Join grup Telegram mStar!

2 comments:

MURNI SANTI said...

SAYA MENYAMBUT ANDA SEMUA DI HALAMAN INI
INI CERITAKU

Saya MURNI SANTI, Seorang wanita, ibu, saudara perempuan dan teman dari (Bekasi), Indonesia, saya adalah REAL ESTATE MANAGER dan saya telah mengalami banyak tekanan keuangan akhir-akhir ini, tidak ada yang mau meminjam kami uang untuk menyelesaikan proyek komersial kami yang telah dibangun beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa perusahaan peminjaman palsu yang mengklaim sejumlah besar uang dari saya tanpa kami tidak menerima pinjaman.

Saya frustrasi, suami saya mencoba yang terbaik dan membantu, saya akan bunuh diri karena rasa sakit itu, itu terlalu berat untuk ditanggung dan saya kehilangan semua harapan, sampai saya diperkenalkan dengan SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL sebuah perusahaan pinjaman yang disponsori oleh bank dunia itu sendiri.

Saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman dan memang menghubungi perusahaan, petugas bagian pinjaman mereka yang benar-benar memberi saya harapan dan mengatakan kepada saya untuk tidak khawatir perusahaan akan meminjamkan uang kepada saya, bahkan ketika jumlah yang saya butuhkan sangat besar, dan semua yang bisa saya berikan kepada mereka persyaratan yang merupakan beberapa informasi pribadi, yang saya lakukan.

Saya menjalani semua proses, mereka berjanji untuk meminjamkan uang yang saya minta setelah mengonfirmasi bahwa saya memenuhi syarat untuk pinjaman, saya diminta untuk menunggu, yang sangat mengejutkan saya adalah pinjaman masuk ke akun saya dan saya mengkonfirmasinya .. Perusahaan kembali secara finansial dan keluarga saya baik-baik saja, ini membuat hidup saya lebih baik, saya bersyukur kepada Allah dan kepada SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL
GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

UNTUK MENGHUBUNGI KU
NAMA Perusahaan: SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL EMAIL Perusahaan: allglobalgrantloan@gmail.com
Whatsapp Perusahaan: +1(301)971-4445
Nama Saya: MURNI SANTI
Email Saya: murnisanti55@gmail.com

Baryio said...

This is a great posst

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung