Nuffnang

Thursday, April 1, 2010

Rokok Ada Sel Darah Babi


KUALA LUMPUR - Seorang pakar akademik dari Australia semalam mendedahkan satu hasil kajian di Belanda baru-baru ini yang mendakwa menemui sel darah merah babi sebagai kandungan penyekat bahan kimia dalam puntung rokok.
Profesor Simon Chapman dari Universiti Sydney dilaporkan berkata, kajian itu mendapati babi digunakan dalam 185 jenis industri termasuk penemuan sel darah merah haiwan itu dalam penapis (filter) rokok.
Kenyataan beliau yang disiarkan oleh akhbar Daily Telegraph kelmarin menjelaskan, hasil kajian tersebut pastinya mengejutkan perokok yang beragama Islam serta Yahudi yang diharamkan memakan babi. Menurutnya, setakat ini satu jenama rokok yang dijual di Greece telah didapati mengandungi darah babi. Sumber Kosmo.

Ulasan : Abi Luqman dulu pun seorang perokok, entah macam mana Allah buka hati nak berhenti merokok apabila dapat anak kembar, memang susah hendak berhenti merokok, maklumlah kena jaga dua dua sekali, apabila uminya memasak kena jaga twin baby la. " Islam telah menganjurkan janganlah kita membazirkan wang dengan menghisap rokok, kerana membazir itu amalan syaitan ". Fatwa pun dah keluar. Lepasa tu dok marah kat Yahudi, setiap kotak rokok yang di beli , mengayakan syarikat Yahudi.. Apakah kamu akan berfikir ?

sila layari http://www.kachipemas.blogspot.com/

4 comments:

Mariella Liyana said...

Brand ape tu eh???
I nak inform my hubby...die perokok

noorafzan.blogspot.com said...

waa..serius nih..
kenapa tajuknya sarah bukan darah..
ada yang terasa nanti..=)

Penulis Rindu said...

tq kerana beri komen.. abi dah betulkan tadi.masa nak posting tadi nak cepat ok.tk

Unknown said...

Sokong 100% N3 ni

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung