Nuffnang

Saturday, June 19, 2010

Selamat Hari Bapa



Salam Buat semua, minggu ini kita merayakan hari bapa, tak tahu dan tak pasti siapa yang memulakanya. Tahu tahu masuk surat khabar dan Tv je...

Seorang bapa berwatakan tegas, garang dan bengis sudah menjadi lumrah bagi sesetengah yang bergelar bapa. Namun di sebalik sifat itu hakikatnya perasaan kasih sayang begitu tebal dalam dirinya walaupun mungkin tidak diungkap dengan kata-kata. Tugas bapa yang hakiki ialah menjaga, memberi kasih sayang serta mendidik dengan memberi nilai nilai didikan secara yang dituntut oleh agama Islam. Disamping itu bapa juga di amanahkan untuk memberi nafkah dan tempat tinggal yang sempurna bagi keluarganya. Apa bapa yang pemalu dan lemah lembut. Bapa yang lemah lembut juga dapat membentuk anak anak dengan kasih sayang caranya terendiri.

Abu Luqman berbangga menjadi seorang bapa kepada anak anakku, syukur Alhamdulillah sehingga kini penulis berharap serta berdoa dan bersyukur kehadrat ilahi apa yang dianugerahkanNya selama ini.

Sudah lama penulis merayakan hari raya tanpa bapa..bapaku telah pergi meninggalkan ku diusiaku 16 tahun. Tinggalah aku , Ibu , abang dan adik meneruskan kehidupan didunia yang sementara ini tanpa bapa. Kini kedua duanya telah pergi..syukur,kini aku telahpun bekeluarga serta hidup dalam harmoni..Ya Tuhanku kau ampunilah dosa kedua Ibu Bapaku dan kedua Ibu bapa muslimin dan muslimat di atas muka bumi ini. Waalahuaklam.

8 comments:

Penulis Rindu said...

berbanggalah menjadi seorang ayah/bapa

LaNuNsepet said...

owh hari bapa ek..

ayah aku mmg tegas.. n panas baran..
masa kecik.. aku asyik kena jar dengan penyangkut baju..hu3..

tapi dier baik sebenarnya..
bila besar dier layan aku sbg anak n macam kawan..aku suka.

jasamu tak terbalas..

Kaito said...

bapa aku memang tegas orang nya..hasilnya, anak yang berjaya...alhamdulillah

penjejak maya said...

salam,

seorang bapa memegang amanah yang besar memimpin rumah tangga..

Wanzi said...

salam... sayu saya membaca blog ini.... ya setiap yang hidup akan pergi jua... pemergian kedua ibubapa sudah ditetapkan oleh Yang Maha Esa... kita yg masih ada ini berdoa2lah semoga kedua2 ibubapa kita yang telah meninggalkan kita semoga dicucuri rahmat dan ditempatkan ditempat2 org yang soleh.. amin...

Penulis Rindu said...

makaceh untuk

Lanun sepet : bapa yg garang utk aak yang baik

kaito : Itulah yang terbaik ye

penjejak maya : amanha perlu dijaga

Wan zie : tq kerana sudi kongsi maklumat

2012 said...

Semoga pemilik blog ini diberi ketabahan.. AMIEN!

Anonymous said...

happy father's day

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung