Nuffnang

Thursday, December 23, 2010

Keberhasilan Dalam Melayari Blog Dan Facebook

salam buat semua..

Aku bukan pandai sangat nak komen apa apa..cuma apa yang aku tahu je..berkaitan dengan dua perkara yang disebut diatas.



Berkaitan Facebook
1. Rangkaian seluruh dunia..berjuta juta..follower
2. Boleh jumpa kawan lama/tambah kawan
3. Forum terbuka..terus..sampai boleh kutuk Islam...mencarut..maki semua cukup
ini yang aku tak berkenan..terkesan dari itu ..aku stop ngan FB
4. N3 terhad dan pendek..
5. Pembaca dari kanak2 umur 8 tahun sampai dah tua..80 - 90 tahun dok FB
6. Boleh download gak..
7. Lain lain kau orang tambah le..


Blogger
1. Rangkaian seluruh dunia juga..
2. Memaparkan kisah peribadi/ dunia/menjana pernigaan
3. Boleh download/ up load
4. Boleh beri komen yang membina...mencarut aku buang je...( x dak lagi )
5. Memperolehi pendapatan dari iklan Nuffnang, Initty, Mangga Add, Google Add , dan
banyak lagi sampai ribu cek ooi ( aku ratus je ) hehe
6. Pembaca terdiri dari golongan Profesional..dan elit ( blog orang lain la)
7. Menukilkan penulisan yang mantap dalam keberkesanan kepada pembaca..
8. Macam macam kaedah digunakan...nak up trafik ..hehehe
9. Di kemaskini selalu..
10. Pembaca sampai berjuta...juta...
11. Ada lagi kau orang tambah la..nu....

22 comments:

Penulis Rindu said...

apa apa ..nak tambah silakan..

bspotgurl said...

Saya - always prefer blog dari FB walaupun saya juga ada FB tetapi tidak begitu aktif seperti blog.
Blog adalah tempat dimana kita boleh meluahkan apa yang ada dihati.

Penulis Rindu said...

makasih ..blogspot gurl

chuu said...

skang dah x bape aktif fb, lme2 bosan jugak :P

geekz36 said...

fb dah lama x aktif sejak ada blog ni. kalau x 247 depan fb main game

Penulis Rindu said...

makasih chuu

gekz36 : jangan dok melengung lama kat fb tu

mama affan said...

sll di blog sbb macam diari..

rafina mimi abdullah said...

tp saya masih ada fb..huhu..kawan2 skolah dulu smuanya ada kat situ..sekarang dah jarang2 buka fb sejak ada blog ni..

Penulis Rindu said...

makasih

Fikarnya : teman lama blogger

Rafina mimi : tak pe..member lama teruskan

Mulan said...

camna nak up trafik tuan? buta lg ni.. join nuffnang tu dpt $$ ke kalau trafik bagus..? heeee... saya yg buta..

Abu Luqman said...

mulan..no komen ye...tapi.kena tanya jiwa kacau la mcam tu

Izzah said...

ah tak aktif fb sangat...

Abu Luqman said...

makaish ummi izzah

Aku Anak Pahang said...

Salam Tuan, apap-apa pun ada untung nasibnya dosa dan pahala tepuk dada tanya iman ya tak ? New Entry "Majalah akunakpahang kini di Pasaran, siapa nak free meh sini :)"

sud@is said...

dah lama hide fb...
blog pun hidup segan mati x mau

siti faridah harun (nama penuh tu) said...

sy x earn nuff lagi,, huhu newcommer

zulkbo said...

Salam Sahabat..
dua-dua saya guna..
dua-dua komen anda
saya setuju..jadi
berpada dan pandailah
menggunakannya..
kita boleh gunakan
platform FB & TWITTER
untuk menarik mereka
membaca di blog kita
traffik blog secara tak
langsung menambah sumber
pendapatan kita..

Unknown said...

kesimpulannya jgn fb la. haha

Yana said...

fb guna utk kemudahan berhubung dgn kawan2 di universiti sja bagi yana :)

♥ 미스 kiera ♥ said...

ade keburukan dan kebaikan.
tp skang mcm buruk je byk!

papepon i prefer blog kot!



btw..

sila2 jenguk n mengikut disini ye..


http://owlkieranaa.blogspot.com/

tq~

Abu Luqman said...

salam buat semua..

terima kasih saya ucapkan..ye

kakyon said...

ada fb tapi tak aktif..

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung