Nuffnang

Wednesday, December 22, 2010

Khabar Gembira Atau Tidak Sebagai Seorang Blogger...


salam buat semua ...

Hari ini..penulis memaparkan..kisah hidup seharian sebagai seorang bloggger..
bukan senang ak jagi blogger..sehingga kini
Pagi ...selepas solat subuh.....sarapan pagi pi kerja..
sampai tempat kerja..7.30..pagi buka lap top terus...up date dan membalas kunjungan..
lps tu..jam 8.10 aku buat kerja dulu...kalau keja menaip aku menaip sambil berblog..
buat kerja sehingga lah jam 1.oo tg hari..
Aku pergi makan 15 minit je...lps tu..berblog lah sampai jam 2.00 tgh hari lps tu solat zohor.. . sambung kerja..sampai 4.45...solat asar...rehat 5 minit..buka lap top kemudian sambung berblog sampai habis bateri dan aku terus pulang ke rumah... kalau out station atau mesyuarat ni yang jadi masalah...jam terus kepala otak..

Selepas solat magrib aku ajar anak baca Quran dulu...selepas tu baru buka lap top sambil berborak dengan isteri...serta sambil mendengar leteran isteri tersayang....huhuhu..( siang malam berblog )..sampai jam 10..tnet mula slow...aku boring terus tutup...dan tengok Tv pulak..kalau hari sabtu dan ahad..macam tulah dari jam 7.00 sampai jam 10 pagi..aku bW...kat kawan kawan..

Rumusan...
Menjadi blogger macam aku ni susah sikit..:
1. Kena jaga hati Isteri
2. Ajar anak anak menagaji...baca buku
4. Mesyuaratlah...di Pejabat dan Temapat aku tinggal
5. Pi kuliah../ Kursus
6. Banyak kena membaca buku ..dan mengkaji isu semasa...
nak berhenti sayang pulak.. teruskan saja....kekadang letih jugak... kalau aku tak dan nak balas ..maaf ye... inilah realiti kehidupan seorang blogger...huhu

17 comments:

Penulis Rindu said...

kadang kadang rasa letih juga..

Anonymous said...

kadang2 seronok juga...kan...
kita pon kadang2 rasa mcmtu gak...
letih tapi byk info yg kita dpt...
bkn gosip aje... (^_^) ~

Mama JnJnJ@Sue@Anang said...

betul kadang2 line yang teruk buat saya malas untuk berblog huhu

Khairun Nisa Jalani said...

sy ni kdg2 lgsg xtw nk tulis ape.. hehe

Abu Luqman said...

ma kasih

manja..
mama JNJ
Nisa..

apa pun.kita tulis apa yang patut kan

ctpayong said...

salam

sebenarnya kita kena tahu apa yang kita mahu bila berblog ini. jgn jadikan ianya sebagai satu bebanan. bagusnya kita di dalam berblogging ini adalah sharing info. tidak lokek ilmu.

relax & rasanya kawan2 setia blogger mesti faham dan alami keadaan yg sama juga.

faizalnizam said...

kalau blogger yg student pun sama bro. bila time byk assignment mmg kehilangan masa nk update blog. hurmmm.

pN.rOs said...

paham sesangat... saya pon sama... coz ada karier ... tpi still minat terhadap blog

Abu Luqman said...

makasih

ct payung..betul tu

fyzal....studen dgnada kareer macam tu la

pn ros : faham tak pe...makasih ye..

Anonymous said...

pelik jugak bila jadik blogger kan...hanya orang2 yg terlibat saja tau...dunia blogger mmg sgt menarik..byk yg perlu belajar..huhu

Cikpuan Qiqi said...

its ok what....kalo xde wt bnde lg bs kn..hehehe

sud@is said...

blogger sama blogger ja yg tau ketagih blogging

Abu Luqman said...

huhu makasih ye

azahar...aru tau

cik qiqi...tak ade keje tak pe la

sudais : betul ..bloger je yang tahu

ghost said...

blogger is no life...?NOP! hihi

amatlah memahaminya bro..bagi yang berkerjaya macam nih lah.terpaksa bagi dua.untung sajer sy masih bujang.haha...selain dari bersukan,blog adalah yang pertama.

teruskan selagi mampu...

a loqman said...

makasih ye cik biskut...

apapun aku akan pujuk isteriku agar dia memahaminya

hasmardy said...

dah berkeluarga...:) lain caranya

Unknown said...

salam singgah...
suka membaca leteran n3 ni..
rasanya semua org pun sama.. terkejar2... paling sukar bila tak dpt update & buat sesi BW.... rasa cam ralat jer...

apa2pun hepi2 lah berblog & tdk melupakan org2 yg kita sayang utk diluang amsa bersama..

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung