Nuffnang

Thursday, December 16, 2010

Maaf kan aku..aku tak sepantas dulu......sebagai Pelawat Blogger...kamu


salam buat semua..

Penulis buat masa ini rasa terkecewa sedikit..kerana tak sepantas dulu...buat BW..kerana line dari b band aku tak sepanatas dulu .semasa aku register...kat Celcom.. mula mula dulu semuanya indah ..kini teramat slow..dulu dapat bw sehigga 10 blog at satu masa..sekarang nie macam siput je..buka dua pun dah semput...rasa kecewa belum lagi la..sekarang nie aku dah register ngan TM net untuk streemix pula..harap harap ok la..

Aku bukan marah sangat..tapi terkecewa dengan syarikat celcom... bila aku call dia orang suruh tambah ..gb.dulu 3 gb up pi 5 gb pulak ( power dia )...bukan tambah free..kena bayar pulak tu...dah aku bayar RM 45 ...pakai 2 minggu..dok macam tu juga...aku call depa surah tambah bagi jadi 6gb lagi...mana aku tak marah...lepas nie tambah gb.lagi...at last aku terpaksa gi telekom la...huhu.. maklumlah aku dok kat ujung bandar Butterworth...ada tempat line clear punya...rakan blogger semua diharap kamu faham kalau aku x dan balas pasai ni la...tm net dah register 10 hari pun tak mai lagi.... huhuhu sat gi aku nak pi hingaq ( kacau )kat tm net pulak ..kalau macam nie akau terpaksa......berhen.....la

22 comments:

Penulis Rindu said...

apa la punya ..ghoflah..punya broad band

Seri Bahasa said...

seri dulu guna celcom juga, dah dekat setahun tukar ke TM. tapi kadang offline juga. tapi kira bandingkan ngan celcom kira okeylah.

immukmin said...

biasalh..TM..ok ...stremyx..lagu gak..r..yang murah pun dah kira..mcm ok...kalu duk kat hot sport.. hh..kalu kat butterworth tu kira..bandar..so lagi...laju..

Abu Luqman said...

makasih ye ;

sri.. tq

immukmin ...memang kat butterworth...ok..tapi kat umah aku ramai yg guna...jadi jam la..huhu

Abu Aiman said...

salaam,
depa ni selalu mcm tu. Promote sikit punya bagus, tapi servis out...

aRaN said...

Sabaq la bro..meluat gak aku gn celcom ni kdg2

~~su manje~~~ said...

salam sahabat lama....ingat su lagi tak....
nice artikel...sabaq ttg server tu...su pun kekadang lembab broadbandnya

Abu Luqman said...

makasih ye..kawan kawan

Abu Aiman : depa ni mcm tu lah

Aran : memamng dok sabaq nie

Su mAnja : kenal su...semua rakan blogger knal...kalau saya keja ok line..cantik..ni cuti yg slow ni

sarah-najwan said...

salam
saya sejak dulu smpai skrg dekat 2 thun pakai bb nih..okeh je

yg xok..sekiranya line 3G prob..mybe dinaiktaraf atau rosak itu je..jika x..line laju hsdpa..

tapi jika minggu ke-3 tu slow..means kita dah guna smpai abis gig..jika nk laju kene tmbh dlm 15 hingit kot satu gig..tapi saya xtmbh pun..


saya tgk signal 3G kat henpon..jika ada means line tenet ok..jika xde..slow cam siputlah..sb guna gprs/edge je..berjanggut nk loading..

hans said...

owh
suruh tambah pun slow lagi ek?
coverage tak elok la tu
gunalah streamyx
hehehe

P/S : Kenapa Nama Awak Macam Nama Perempuan?

YUL said...

haha, tau xpe bro, celcom skrg nie macam siyal la. tak sonok nak bw jd tak ada mud,

btw aku follo ko balik bro, thx ye follow aku, :)

Abu Luqman said...

makasih

sarah najwan " betul tu

Hans : coverage kat umah x cantik

Yul : makasih ye

caliph shuriken said...

celcom ngarot.. dh terminate tukar lain slpas rsa tertipu.. diorg nk tipu dak IT mmg xbole ar, huh...

ghost said...

sy masih lagi guna BB celcom,gb paling tinggi bayaran pon tinggi tapi tetap macam tuh gak...tengoklah tak larat nak BW.asyik dapat balas komen jer.masa sebulan 2 tuh ok lagi..nak tukar terikat dgn kontrak lak.

Abu Luqman said...

makasih

caliph : depa ni ngarut ye

biskut : sbb 2 i beli 3 gb je..sebelum nie guna member nya...yg gb 1 gb mcm tu gak....

NuSaNa NoSa 91 said...

huk3~ sabar je la ye luqman.. tp, tlg jgn b'henti blogging.. huk3~ T___T

Abu Luqman said...

makasih nusana

sibersensasi said...

saya guna P1 wimax..boleh la..walaupun dah kena limit speed masih boleh bw..

thomas said...

Kalau tempat kamu boleh dapat service 3G,cuba beli wire extension dlm 5M utk USB,nanti boleh cari linelah.

Anonymous said...

kawan start pakai streamyx sampai la ni.. jadi tak tau celcom macam tu.. streamyx cam ok jer..cuma kadang-kadang ada slow gak. tapi masih kira kes terpencil bagi kawan la..

mira_nas said...

hurm.. bb yang mak subscribe tu pon mcm tu gak.. geram tol!

misza said...

P1wimax @ digi ok. tapi tak semua tempat ada coverage. sbb pengguna tak ramai sgt pakej paling murah pun dah laju.
apa pun streamyx the best. tapi dah mohon berjanggut tunggu depa pasang.

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung