Nuffnang

Friday, September 21, 2012

Subhanallah!!! Masih Hidup Walaupun Terkurung 4 Hari Dalam Peti Sejuk


Melayukini.net – Subhanallah! Masih Hidup Walaupun Terkurung 4 Hari Dalam Peti Sejuk  | Mungkin agak sukar menerima, namun inilah hakikatnya yang berlaku apabila seorang wanita ditemui masih hidup walaupun selepas terperangkap dalam sebuah peti sejuk yang besar selepas empat hari. Kejadian ini berlaku di Oklahoma, Jepun yang mana tertanya-tanya dimanakah wanita ini menghilangkan diri. Theresa Christian, 59, sebelum itu dilaporkan hilang oleh anaknya pada Sabtu, namun dia ditemui anaknya pada hari Khamis.




Tiada tanda-tanda perbuatan khianat dikesan, sementara jiran-jirannya percaya dia bersembunyi di dalam peti sejuk itu kerana bimbang putting beliung bakal melanda rumahnya.
Menurut stesen televisyen News On 6, wanita itu kini dirawat kerana sebahagian kakinya telah beku.
Biarpun dia ditemui dalam keadaan sejuk, kelaparan dan dehidrasi namun dia selamat.
Menurut polis, wanita itu ditemui oleh anaknya selepas dia memecah masuk ke apartmen milik ibunya itu.
Selepas mendapati barangannya termasuk dompetnya masih ada sementara televisyen pula dibiarkan terpasang, anaknya percaya ibunya masih berada dalam rumah tersebut. Selepas menyiasat,dia mendengar bunyi suara mengerang dari dalam peti sejuk dan kemudiannya terus menyelamatkan ibunya.
Polis kini masih menyiasat bagaimana wanita itu boleh terperangkap dalam peti sejuk yang besar itu ketika diabersembunyi daripada ribut dan puting beliung yang melanda kawasan itu pada Jumaat lalu.
“Apa yang lebih aneh ialah kenapa dia tidak dapat keluar memandangkan peti itu tidak mempuntai kunci.
“Namun terdapat tanda dia cuba keluar daripada peti sejuk berkenaan, mujurlah anak lelakinya berjaya menemuinya,’’ kata polis.
Ulasan - Sukar untuk dibayangkan bagaimana wanita itu mampu bernafas di dalam keadaan suhu yang berada dalam takat beku, kemudian bagaimana perjalanan darah boleh mengalir. Semua itu adlaah atas kekuasaan Allah SWT. Tiada yang mustahil berlaku dalam dunia ini. Inilah hakikat yang sebenar.

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung