Nuffnang

Saturday, September 22, 2012

Tahniah Dan Berita Hot :: Pro-M menang 7 kerusi tanpa bertanding di UKM



KUALA LUMPUR: Kumpulam Pro-Mahasiswa, Gabungan Mahasiswa Universiti Kebangsaan Malaysia (GMUKM) semalam memperolehi kemenangan percuma di tujuh kerusi seawal hari penamaan calon semalam.

Kesemua kerusi itu dimenangi tanpa bertanding selepas tidak dicabar oleh mana-mana calon sehingga tamat sesi pencalonan dan bantahan semalam.

Kerusi tersebut di Fakulti Sains Teknologi, Ekonomi, Pengajian Islam, Pendidikan, Farmasi, Perubatan dan satu kerusi di peringkat umum.



Menurut Pengerusi GMUKM, Saudara Afif, biarpun memperoleh kemenangan awal kali ini, ianya tidak bermakna mereka akan memandang mudah tentangan daripada Aspirasi.

Selain itu beliau turut mendakwa, ada pihak tertentu memaksa mahasiswa UKM untuk bertanding atas tiket Aspirasi pada pagi hari penamaan calon.

"Kita mempersoalkan bagaimana perkara ini boleh berlaku. Pentadbiran seharusnya menjadi pengadil yang baik. Tidak boleh berat sebelah menyebelahi mana-mana pihak," tegasnya dipetik Mahasiswakini.

Sebanyak 28 kerusi menjadi rebutan antara kumpulan GMUKM dengan Apsirasi pada pilihan raya kampus itu kali ini.

Dengan kemenangan tanpa bertanding di tujuh kerusi, bermakna 21 kerusi lagi bakal menyaksikan persaingan antara kedua-dua kumpulan tersebut sepanjang tempoh kempen kali ini.

Hari pengundian bagi pilihan raya kampus kali ini ditetapkan pada 25 September ini.

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung