Nuffnang

Tuesday, July 30, 2013

Lagi ditembak mati, Pengasas Arab-Malaysian Development Bank pula menjadi mangsa


..


Insiden tembakan yang terbaru ini telah menjadikan jumlah kes yang melibatkan senjata api ini telah mencecah puluhan kes sepanjang tahun ini sahaja..

Sepertimana mercun yang dikatakan diharamkan tetapi riuh rendah berbunyi malam ini begitulah juga dengan senjata api ini.. diharamkan tapi digunakan penjenayah merata ceruk negara.

Persoalannya disini ialah bagaimana kedua-dua benda itu iaitu Mercun dan Senjata Api boleh membolosi sempadan negara?

Bukannya sikit dah tu...

Ini laporannya..

Pengasas Arab-Malaysian Development Bank, Hussain Ahmad Najadi (gambar), 75, yang berasal dari Bahrain ditembak mati di kawasan letak kereta di Lorong Ceylon, Kuala Lumpur hari ini sementara isterinya cedera terkena tembakan.

Beliau yang kini merupakan penduduk tetap Malaysia berjalan menuju ke keretanya bersama isteri apabila seorang yang bersenjata menuju ke arahnya dan melepaskan beberapa das tembakan ke arah belakang menyebabkannya terbunuh di tempat kejadian kira-kira pada jam 1.30 tengahari.

Isterinya yang cedera terkena tembakan di badan dikejarkan ke hospital.



Saksi kejadian berkata pasangan itu terdahulu melawat kuil yang berada di hadapan tempat letak kereta.

Saksi yang tidak mahu namanya didedahkan berkata dia berada di gerai makan apabila seorang lelaki berjalan mendekati pasangan itu.

“Kemudian saya mendengar bunyi beberapa das tembakan dan melihat pasangan itu tumbang. Saya berlari menyelamatkan diri apabila lelaki itu menuju ke arah saya,” katanya.

Dia berkata lelaki bersenjata itu yang memakai topi dan cermin mata hitam bergegas meninggalkan tempat kejadian menaiki teksi.

Kejadian tembakan itu berlaku selang beberapa hari selepas pengerusi MyWatch R. Sri Sanjeevan ditembak di Bahau. Bulan lalu juga mencatatkan beberapa siri tembakan.

1 comment:

Anonymous said...

apa naka jadi ni..jenayah semakin menjadi jadi

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung