Nuffnang

Saturday, July 27, 2013

Perghhh ..Wang tanpa syarat undi bukan rasuah..Kata SPR

Pemberian "duit minyak" kepada pengundi tanpa mengarahkannya memilih mana-mana calon bukan rasuah, kata Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Pengerusinya Tan Sri Aziz Yusof berkata, beliau dimaklumkan perkara itu oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

NONE"Jika wang minyak yang diberi itu tanpa meletakkan apa-apa syarat tetapi hanya meminta pengundi-pengundi itu balik mengundi tanpa mengarahkan kepada calon mana-mana parti, ia tidak dianggap sebagai rasuah," katanya.

Dalam SMS jawapan kepadaMalaysiakini, Aziz juga berkata, pihaknya tidak menerima laporan rasmi tentang perkara itu.

Beliau diminta mengulas berhubung dakwaan pembelian undi dalam pilihan raya kecil Kuala Besut apabila bayaran dibuat oleh Ketua Kampung Beris Lampu Yaakob Kadir.

Yaakob bagaimanapun menafikannya sebagai rasuah dan menegaskannya "insentif kepada pengundi luar", diberikan secara terbuka dan kepada semua pengundi, termasuk orang PAS.

Nota : Tak pe  ..BN memerintah semua OK..buat macam mana pun..tak apa..

3 comments:

Anonymous said...

Nak komplen banyak pun tak guna. 2 x 5 aja. PAS bagi minyak moto free sama dgn BN kasi duit pada pengundi alasan utk claim tambang balik mengundi. Pemuda PAS beri percuma minyak motor cam sengaja utk cover UMNO dari diambil tindakan menabur wang pd pengundi.

Anonymous said...

Indirectly, ana stuju, sbb scra zahirnya xde paksaan utk mengundi mana2 parti akn ttpi brbeza dgn kes bersumpah kn skong BN if nk amik wang bantuan ms PRU13...ini terang2 rasuah politik..berlaku di depan mata ana. SPR jelas berat sblh dan kamu pandai2 lah jwb di akhirat nnti

Unknown said...

SAYA SEKELUARGA INGIN MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH KEPADA AKI WOWO BERKAT BANTUANNNYA SEMUA HUTANG HUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARAN SAYA SUDAH BISA BUKA TOKO SENDIRI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN AKI YG TELAH MEMBERIKAN ANKA JITUNYA KEPADA SAYA DAN ALHAMDULILLAH ITU BENER2 TERBUKTI TEMBUS..BAGI ANDA YG INGIN SEPERTI SAYA DAN YANG SANGAT MEMERLUKAN ANGKA RITUAL 2D 3D 4D YANG DIJAMIN 100% TEMBUS SILAHKAN HUBUNGI AKI WOWO DI 085-328-880-180 ATAU KLIK DI SINI

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung