Nuffnang

Tuesday, November 24, 2015

Tiga Lelaki Mengaku Tidak Bersalah Rompak Akauntan Dalam Lif

Rompak Akauntan Dalam Lif


KUALA LUMPUR: Tiga lelaki yang didakwa berpakat dan merompak seorang akauntan dalam lif sebuah kondominium di Setapak bulan lalu sehingga menyebabkan kecederaan mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini.

Kru filem Ahmad Shafizi Shafei, peniaga Muhammad Qusyahreen Zainurdin dan juruteknik Mohamad Faizal Shamsudin didakwa pada Isnin kerana merompak Lim Lian Lee, 26, dan sengaja menyebabkan kecederaan terhadap wanita itu di dalam lif utama kondominium Prima Setapak, Setapak di sini pada 17 Oktober lalu kira-kira pukul 11.45 petang.

Mereka didakwa mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan.

Hakim Datuk Jagjit Singh Bant Singh kemudian menetapkan ikat jamin RM20,000 dengan seorang penjamin sementara menunggu sebutan semula pada 21 Disember.

Hakim Jagjit juga memerintahkan ketiga-tiga mereka melaporkan diri di balai polis Sentul pada minggu pertama dan minggu ketiga setiap bulan.

Dilaporkan bahawa seorang wanita telah diekori oleh dua lelaki memasuki lif yang kemudian menendang dan mencederakannya hanya untuk mendapatkan wang dalam beg tangannya.

Rompakan menakutkan itu telah dirakam oleh kamera litar tertutup, yang telah tersebar luas di media sosial.

Serangan itu menyebabkan mangsa patah dua batang gigi dan mengalami lebam di seluruh badannya.

No comments:

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung