Nuffnang

Tuesday, October 25, 2016

Perghh|| Peniaga Laksa nyaris Tertipu Wang Kertas Palsu RM 100

Duit Palsu RM100
Seorang pelanggan terakhir wanita 40an bersama seorang ank kecil,oder laksa 9 bungkus,sambil tunggu tu belanjalah sirap satu..harga laksa RM22.00 selepas diskaun 50sen..dia buat bayaran RM102.00 bila saya hendak bagi baki pemulangan RM80..rasa duit tu agak tebal kasar kertasnya..warna terang..kecil skit..bila nak imbas di tempat cerah...terus dia katakan..ni ni ada duit kecil dan bg RM50..saya pun pulanglah balik RM100 tu..(dalam hati mcm nk koyak ja duit tu)
Agak2 la akak woii nak menipu pun..Saya tak nak bising sahaja tadi!!,Saya tau tu duit palsu..
Saya cam kereta akak..Wira Sedan Putih PDP XXXX.,selamat kedai saya tak ada CCTV kalau tak saya viral dah muka akak ala2 indon tu..
Syukur Alhamdulillah,Allah lindung..berkat belanja sirap dan diskaun 50sen kot..kalau tidak laksa
9 bungkus rugi..RM80 pun melayang. Berhati2 buat semua peniaga bila berurusan dengan duit besar.
*Apa-apapun jom pi pekena laksa kedai ni. Sempoii..

No comments:

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung