Nuffnang

Tuesday, August 1, 2017

Perghhh !!!! Bahagian sulit lebam, ibu syak anak dicabul

0
PDRM
KUCHING - Polis menahan seorang lelaki berusia 22 tahun yang disyaki mencabul kanak-kanak di Kampung Tambirat, Asajaya, kira-kira 35 kilometer dari sini, semalam.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Sarawak Datuk Dev Kumar berkata lelaki yang tidak bekerja itu ditangkap susulan satu laporan polis yang dibuat oleh seorang lelaki berusia 42 tahun mendakwa isterinya mendapati bahagian sulit anak perempuan mereka yang berusia setahun tujuh bulan lebam.
Dalam laporan itu, lelaki berkenaan turut mendakwa seorang lagi anak perempuan mereka yang berusia lima tahun tujuh bulan memberitahu isterinya yang suspek menciumnya serta diminta melakukan perbuatan seksual.
Susulan itu, polis menahan suspek yang juga saudara jauh keluarga berkenaan dan dia kini ditahan reman tujuh hari bagi membantu siasatan menurut Seksyen 14 (a) dan (d) Akta Kesalahan-Kesalahan Jenayah Seksual Terhadap Kanak-kanak 2017, katanya.
“Mereka yang disabitkan kesalahan menurut seksyen ini boleh dipenjarakan tidak lebih 20 tahun serta boleh disebat,” katanya dalam kenyataan, di sini hari ini.
Dev Kumar berkata ini merupakan kes kedua direkodkan di Sarawak selepas akta baharu itu diluluskan Parlimen pada April lalu. - Bernama
Artikel berkaitan yang patut

No comments:

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung