Nuffnang

Wednesday, February 7, 2018

Tudiaa !!! Tergamak bayar pakai wang fotostat

Tergamak bayar pakai wang fotostat


Bayar pakai wang fotostat
Zurina menunjukkan wang kertas tulen (kanan) dan palsu yang didakwa hanya dicetak pada kertas A4 ketika ditemui di gerainya di Pulau Warisan, di sini.

KUALA TERENGGANU - Seorang peniaga foodtruck mendakwa terpaksa menanggung kerugian selepas ditipu pelanggannya yang menggunakan wang ‘fotostat’ ketika urus niaga di Pulau Warisan, di sini, Khamis lalu.
Mangsa, Zurina Muda, 36, berkata, dia hanya menyedari wang bernilai RM100 itu dicetak pada  kertas A4 ketika mengira wang hasil perniagaan bersama suaminya, Erwan Hafiz Wan Ibrahim, 37 pada jam 11.30 malam.
"Kejadian berlaku kira-kira jam 9.30 malam. Masa tu pelanggan tengah ramai sampai kami tak sedar siapa yang beri wang itu. Masa tu pekerja yang ambil wang dari pelanggan dan saya berikan wang baki.
"Masa tu kami bekerja empat orang. Lepas dia hulur RM100 palsu untuk beli lima air dan sebekas jeruk buah kepada pekerja saya, saya pulangkan baki RM88," katanya ketika ditemui di lokasi perniagaan di Pulau Warisan.
Zurina berkata, selepas menularkan kejadian itu di laman sosial facebooknya, dia turut mendapat maklum balas dari seorang peniaga lain di Pasar Payang yang memberitahu turut menerima nasib serupa.
"Peniaga itu beritahu dia sempat mengecam suspek seorang wanita bertudung dan berkulit cerah tetapi saya tak sempat cam pula bagaimana rupa individu berkenaan.
“Penipuan wang kertas RM100 ini kebelakangan ini macam berleluasa pula sehingga ada kedai yang dilihat membuat notis enggan menerima wang RM100 kerana bimbang ditipu," katanya.
Ditanya sama ada akan membuat laporan polis, katanya, dia tak mahu berbuat demikian dan berharap individu berkenaan beroleh keinsafan.
"Biarlah saya tak nak buat laporan polis lagi. Saya hanya berdoa supaya individu itu insaf dengan perbuatannya.
"Zaman sekarang nak dapat duit bukan senang, tergamak dia ambil duit saya dengan cara menipu. Saya doakan dia insaf," katanya.

No comments:

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung