Nuffnang

Wednesday, November 21, 2018

Fuh Sempoii Terbaik !!! Mohd Adib Ride Ke China Singgah Di Penang Route 6 Shop

Mohd Adib Hendak Bertolk Ke Pintu sempadan Malaysia Thailand


Adibg Mengenakan topi keledar

Mohd Adib Bersama Rombongan NVOG yang mengirinya

Mohd Adib Meletakkan stiker Ke Papan  Penang Road 6


Mohd Adib Bersama Kawan kawan.

Georgetown, 20 November 2018. MENGEMBARA sambil beramal, itulah niat dan usaha yang cuba dilakukan oleh seorang anak muda dalam membuktikan keprihatinan dirinya terhadap insan kelainan upaya terutamanya golongan buta.
Setiap liku kehidupan yang dilalui dan ditempuhi pastinya memberi impak dan kesan yang tersendiri dan begitu juga dengan anak kelahiran Pulau Pinang, Mohd Adib Mohd Yusoff apabila melancarkan misi kembara bermotosikal “Right For Sight 2018, Bikers Support The Blind” ke China yang bermula dari 20 November hingga 15 Disember 2018.
Mohd Adib, 33, seorang pekerja am di sebuah syarikat swasta di Bayan Baru berniat untuk membantu St Nicholas Home dalam cara yang tersendiri apabila ingin menghulurkan sedikit sumbangan dana kewangan dalam misi pengembaraan bermotosikal secara solo ke Shangri-La, China selama 26 hari dalam misi kembara ini.
Misi kembara ini akan melalui beberapa destinasi yang bermula dari Pulau Pinang ke Thailand – Segitiga Emas Sempadan (Myanmar, Thailand & Laos) – ShangriLa – Tibet – Kunming – Laos – Thailand dan kembali semula ke Pulau Pinang.
Objektif utama misi kembara Ride For Sight 2018, Bikers Support Blind ini adalah untuk membawa mesej kepada masyarakat bahawa bikers atau penunggang motosikal prihatin terhadap golongan buta selain cuba menengahkan St Nicholas Home kepada pihak luar.

Penang Route 6 Lokasinya
Betul betul Tepi Highwy sungai Dua , Bworth
Jualan Baju, Stiker , Key Chain
PM dul 019 5776858


No comments:

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung