Nuffnang

Friday, September 27, 2019

Waspada Dan Jaga Tingkahlaku !! Seorang wanita terpaksa bayar ganti rugi panggil anak Jasmin Hamid bapuk



Seorang wanita terpaksa bayar ganti rugi panggil anak Jasmin Hamid bapuk
Individu yang menghina anak angkat Jasmin tampil membuat permohonan maaf secara terbuka pada sidang media yang diadakan pada Khamis.
GARA-GARA menulis hantaran dengan mendakwa anak angkat pelakon Jasmin Hamid iaitu Rohhana berwajah umpama bapuk, seorang wanita menerima padah apabila terpaksa membayar ganti rugi terhadap perbuatan buruknya itu.
Perkara itu dijelaskan oleh peguam Nasser Yusof, mewakili Jasmin yang antara lain turut menuntut individu itu membuat permohonan maaf secara terbuka dalam satu sidang media serta secara lisan di akhbar dan menarik semula tohmahan yang dilemparkan.
Nasser berkata, masalah itu berjaya diselesaikan di luar mahkamah dengan syarat dan terma tertentu selepas saman sivil dikeluarkan terhadapnya selain dia juga mengakui kesilapan dibuat.
Kes berkenaan diselesaikan secara baik di luar mahkamah.
“Dalam kes ini, ia diselesaikan di luar mahkamah secara baik melalui beberapa proses rundingan berdasarkan terma-terma yang dipersetujui. Individu tersebut juga telah mengaku kesalahannya.
“Dia bersetuju dengan tuntutan permohonan maaf secara terbuka, secara lisan di surat khabar, menarik semula tohmahan dan membayar ganti rugi atas perbincangan bersama,” ujarnya.
Nasser dan Jasmin, 45, ditemui di Cafe Finas, Petaling Jaya, berhubung kes saman fitnah terhadap seorang netizen.
Sebelum ini, Jasmin pernah memuat naik paparan skrin komen individu tersebut yang sering mengutuk wajah anak angkatnya yang turut mesra dengan panggilan Cicik, berusia 32 tahun.

Individu berkenaan diminta membuat permohonan maaf secara terbuka.
Kata Jasmin, dia bertindak untuk mengemukakan tuntutan saman disebabkan perkataan bapuk yang digunakan individu tersebut terhadap anaknya.
“Saya failkan saman sebab individu tersebut berulang kali mengelarkan anak saya ‘bapok’ (ejaan sebenar ialah bapuk), jadi perkataan itu yang membuatkan saya mahu ambil tindakan undang-undang.
“Disebabkan perkataan itu juga, kehidupan anak saya menjadi terganggu dan dia menerima tohmahan daripada orang luar juga. Dia sangat terkesan dengan komen tersebut.
Walaupun keadaan fizikal anak saya macam mana sekalipun, tiada siapa berhak untuk mencela fizikal orang lain.
JASMIN HAMID
Pelakon
“Walaupun keadaan fizikal anak saya macam mana sekalipun, tiada siapa berhak untuk mencela fizikal orang lain,” katanya.
Dalam pada itu Jasmin turut mendedahkan dia turut membuat tuntutan saman sivil terhadap dua individu lain yang meninggalkan fitnah sama pada anaknya di laman sosial.
Rohhana yang bekerja di sebuah klinik dijadikan sebagai anak angkat sejak Jasmin berusia 20 tahun lagi.
Selain Rohhana, Jasmin juga mempunyai seorang anak angkat lain bernama Lukhman Hakim, 25, dan anak kandung, Ian Haziq, 18, yang kini mengikut jejak langkahnya dalam bidang lakonan.
Sementara itu, individu tersebut iaitu Izzatul Hairiyah Abdullah yang turut hadir dalam sidang media berkenaan meminta maaf atas perbuatannya melemparkan tomahan terhadap Rohhana. MSTAR

2 comments:

Anonymous said...

Puak2 yg suka mengata dan fitnah wajib diajar dgn satu cara sj. Saman di mahkamah. Baru sedar diri, harap2 la. Puak lebai suci pun berapa kali dah kalah saman. Mudah sgt nak fitnah orang

I said...

Padan muka... suka mengata dan menghina orang lain. Pada hemat saya tak ada pun ciri2 yang dikatakan si penyebar fitnah ini... kejam betul menjatuhkan maruah sesama muslim.... Saborlah Rohhana... ujian Allah swt tu...

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung